۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 1709

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

به حرفمان عمل می کنیم، جریمه های بعد از ساعت ۱۴ حذف می شود

موضوع جریمه عابران پیاده هنوز در شورای ترافیک مطرح نشده است
به حرفمان عمل می کنیم، جریمه های بعد از ساعت ۱۴ حذف می شود

شهر: شهردار تهران درباره انتشار اخباری مبنی بر جریمه شهروندان برای خروج از طرح ترافیک پس از ساعت ۱۴ گفت: در حال پیگیری خبر هستیم و اگر صحت داشته باشد جریمه ها حذف می شود و به حرفمان عمل می کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم رونمایی و مبادله تفاهمنامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب خرگوش دره منطقه ۲۲  مابین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران که صبح امروز شنبه - ۷ تیر - در ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: آب مصرفی تهران بیش از یک میلیارد متر مکعب است که هر اندازه این آب بازچرخانی شود در مصرف آبهای زیرزمینی موثر خواهد بود. کاری که امروز همکاران شهرداری تهران در منطقه ۲۲ انجام دادند ساخت تصفیه خانه در یکی از پنج منطقه ای است که در تهران در نظر گرفته شده که آب آن مورد بهره برداری قرار گیرد تا  آبهای زیرزمینی کمتر مورد استفاده قرار گیرد.
حناچی ادامه داد: میزان برداشت از آبهای زیرزمینی تاثیر مستقیمی روی فرونشست های اطراف تهران و سفره های آب زیرزمین دارد. امیدواریم با آبچرخانی  بتوانیم از آب چند بار استفاده کنیم؛  این طرح جزو برنامه های وزارت نیرو است و ما هم باید بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.
حناچی در بخش دیگر سخنان خود درباره افزایش ۱۰ درصدی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پس از اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: هم در اتوبوسرانی و هم مترو تنها از ۵۰ درصد ظرفیت ممکن استفاده می شود.
 او درباره طرح ترافیک نیز گفت: ساعت طرح ترافیک طوری هماهنگ شده که هر کسی خواست از خودرو استفاده کند این امکان را داشته باشد و در خاتمه ساعت ترافیک هم کسانی که وارد شدند یک بار می توانند خارج شوند و دوربین ثبت نمی کند.
شهردار تهران درباره آمار استفاده مسافران از مترو نیز گفت: شاید با آغاز مدارس و دانشگاه ها آمار مسافران بیشتر شود. همچنین در مترو چون در گلوگاه ها کنترل انجام می شود حدود ۹۵ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند. در مناطق جنوبی قدری رعایت ها ضعیف تر است که پیگیری می کنیم.
او ادامه داد: در همه ایستگاه های مترو ماسک توزیع می شود البته  اصراری نیست از آنجا خرید شود مهم این است که ماسک استفاده کنند که بیشتر شهروندان استفاده می کنند. در اتوبوس ها کمی فضا فرق می کند هم فضا باز است هم کنترل کمتر، مردم باید خودشان برای سلامتی اشان همکاری بیشتری کنند.
او درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه بعد از ساعت خودروها جریمه شده اند، گفت: همکاران در حال پیگیری خبری هستند که طبق آن رانندگانی برای خروج از طرح از ساعت 14 به بعد جریمه شده بودند، اگر این خبر صحت داشته باشد این موضوع حذف می شود و به حرفمان عمل می کنیم.
او درباره طرح موضوع جریمه عابران پیاده و زیرساخت های آن نیز گفت: در شورای ترافیک درباره این موضوع بحثی نشده است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 1709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =