تصمیم‌گیری‌ها باید بر پایه عقل، عدالت و انصاف باشد

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در جمع معاونان، مدیران و سرگروه‌های بازرسی، ماموریت اصلی این سازمان را بررسی عملکرد مدیران شهری در چارچوب پایبندی به قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها دانست و تأکید کرد: این امر مهم باید با تدبیر و با رعایت شرط انصاف و عدالت از سوی مدیران بازرسی تحقق پذیرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، نشست صمیمانه ریاست سازمان بازرسی با مدیران بازرسی مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها ، ادارات کل و سرگروه‌های بازرسی با محوریت ارائه برنامه‌ها و اهداف سازمان و ایجاد هماهنگی بین مدیران بازرسی حوزه های مختلف، روز شنبه دوم بهمن در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.
داود گودرزی در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، گفت: در این مدت که در مجموعه سازمان بازرسی توفیق خدمت داشته ایم، تلاش شد تا با برنامه ریزی هماهنگ و منسجم به یک شاکله کاری و ویژگی های مشترک برای ارتقاء سازمان دست یابیم.

او به ماموریت سازمان بازرسی شهرداری تهران در بررسی عملکرد مدیران نسبت به قوانین، دستورالعمل ها، آیین نامه و ... اشاره کرد و افزود: انجام این ماموریت به دو امر مهم وابسته است. اول آنکه به اصلاح مدیریت شهری برای خدمت بهتر، بیشتر و ملموس‌تر به مردم کمک کنیم که لازمه این امر نیز شناخت اجزای سیستم و کمک در جهت اصلاح مواردی است که نیاز به اصلاح دارد و دوم پیشگیری از تخلف و مبارزه با فساد است. هدف ما باید این باشد که امکان وقوع فساد در شهرداری وجود نداشته باشد و اجازه ندهیم تا تخلف شکل بگیرد.

رئیس سازمان بازرسی به بیان راهکارهای پیشگیری و اصلاح گلوگاه های فساد پرداخت و تصریح کرد: در وهله اول باید خود ما نسبت به سلامت اداری و چگونگی ارتقاء این سلامت فهم درست، دقیق و علمی داشته باشیم.

او برنامه ریزی دقیق، زمان‌بندی شده و هوشمندانه را یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از تخلف عنوان کرد و ادامه داد: در مسیر پیش رو اگر حمایت معاونان، مدیران، شهرداران مناطق و ... نباشد این جریان به سرانجام نمی‌رسد و البته در این میان نقطه اتکا و امیدوارانه این است که شهردار محترم تهران در راس مدیریت شهری و پیشاپیش سایر مدیران، خود مصمم به مبارزه با فساد و سالم سازی سیستم اداری بوده و بازرسی را حمایت می‌کند.

مدیر بازرسی باید مدیری میدانی، عملیاتی و جهادی باشد

گودرزی حضور در میدان را از دیگر گام های موثر در بحث پیشگیری از تخلف بیان کرد و افزود:  مدیر بازرسی باید در تمامی موضوعات مربوطه حضور موثر داشته و مدیری میدانی، عملیاتی و جهادی باشد.

او به شبکه انسانی منسجم و هماهنگ به عنوان دیگر راهکار برخورد با تخلف و مبارزه با فساد اشاره و اظهار کرد: یک سری اصول نیز باید در این مسیر مورد توجه قرار گیرد که رعایت عدالت، انصاف، دقت، سرعت عمل و اقدام به موقع در انجام کارها، شجاعت، دلسوزی و دغدغه مندی از جمله آن است.

گودرزی عدالت را مهم‌ترین اصل در سازمان بازرسی مطرح و ابراز کرد: اساس شکل گیری جمهوری اسلامی نیز بر محور عدالت است و همه باید بکوشیم تا بررسی‌ها و تصمیم‌ گیری‌هایمان بر پایه عقل، عدالت و انصاف باشد.

رئیس سازمان بازرسی در ادامه برنامه های سازمان از ابتدای مدیریت فعلی تا کنون را برشمرد و گفت: سرفصل برنامه های بازرسی انتصابات و چینش مدیران بوده که تلاش کردیم تا در این مسئله بدون حب و بعض، مناسبات سیاسی و ... مدیران سالم و توانمندی را انتخاب و معرفی کنیم.

او بحث سامانه نظارت مردمی و درگیر کردن شهروندان در موضوعات شهری را یکی دیگر از برنامه های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این‌خصوص زیرساخت های لازم با وجود سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ فراهم بود که ما تلاش کردیم این مسئله را ساماندهی کنیم.

گودرزی اصلاح ساختارها، دستورالعمل ها و فرایندها ، ارتقاء سلامت اداری و احصاء اولویت ها را دیگر برنامه های سازمان بازرسی بیان کرد و ادامه داد : صیانت از بازرسان یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. مدیران و پرسنل باید بدانند که همکاری آنها با بازرسی هزینه بردار نیست و حتما از همکارانی که به وظیفه‌شان عمل می کنند حمایت می کنیم.

در این نشست تعدادی از مدیران بازرسی نیز به بیان دیدگاه ها، دغدغه ها و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مختلف پرداختند که رئیس سازمان بازرسی به نقطه نظرات آنها پاسخ داد.

در پایان نیز رئیس سازمان بازرسی به همراه مدیرعامل باغ کتاب تهران و جمعی از معاونان و مدیران بازرسی از بخش های مختلف این مجموعه بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 17120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =