مطالبه چرایی تلفات جاده‌ای و آلودگی هوا باید متوجه خودروسازان هم باشد

عضو شورای شهر تهران گفت که مطالبه چرایی تلفات جاده‌ای و آلودگی هوا باید متوجه خودروسازان داخلی هم باشد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  حجت الاسلام والمسلمین محمد آقا میری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پس از استماع گزارش سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره  وضعیت ترافیکی تهران گفت: شما درباره جرائم رانندگی سخن گفتید، لطفا توضیح دهید چقدر این جرائم که سال به سال در حال افزوده شدن هستند، بر کاهش تخلف تاثیر داشته است؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اینجا کشوری اسلامی است و با یک تقلید بدون مطالعه از کشورهای غربی مبلغ جرائم را مقایسه می کنیم، افزود: با این کار اخلاق مردم را بد می کنیم و باید فکر کنیم که جریمه نقدی آیا درست است؟ 

آقا میری ضمن تاکید بر اینکه در کشور اسلامی تخلف با پول نباید جبران شود، گفت: حضرت آقا بر اصلاح سبک زندگی تاکید دارند و راهنمایی رانندگی باید به این مساله توجه کند و تبدیل به کشوری شویم که جرائم آن نقدی نیست و به شکل های دیگر اخذ جرائم اجرا شود.

او افزود: می توانیم به نقطه ای برسیم که چیزی به اسم تخلف نقدی نداشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مطالباتی درباره ساماندهی وضعیت خوردوها داشته است، بیان کرد: مخاطب شما شهرداری تهران بود در حالیکه خودروهایی که شما مدیریت می کنید ۹۰ درصدشان مربوط به خودروسازهای داخلی است و بخش زیادی از سهم آلایندگی شهر هم آنها هستند که باید سرانه جریمه ای را  بابت آلودگی هوا بدهند.

آقامیری عنوان کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر در تصادف رانندگی فوت کرده اند و آمار معلولیت و جراحت بماند که آن هم قابل توجه است. حال این سوال مطرح است چرا برای بیکار نشدن ۶۰ هزار کارمند خودروسازها باید سالانه ۱۵ هزار نفر تلفات بدهیم؟

او در پایان گفت: مردم ما طی این ۴۰ سال خودروی ایمن سوار نشدند و نمونه آن تلفات سنگین تصادف زنجیره ای بهبهان بوده است. باید مطالبه را به سمت خودروسازها ببرید.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 17126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =