۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 17156
مادر پاسدار تربیت انسان و عامل رشد و تعالی خانواده و جامعه است

بیستم جمادی الثانی مصادف با میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن و روز مادر نامگذاری شده است، روزی که به برکت و حرمت بزرگ بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای است برای قدردانی از همراهان همیشگی؛ زنانی که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی‌دارند.

 مادر پاسدار تربیت انسان و عامل رشد و تعالی و ترقی خانواده است. اگر جایگاه او در خانواده و اجتماعات انسانی دیده نشود قطعا انجام ماموریت او دچار مشکل می شود.

علاوه بر جایگاه زنان و مادران در خانواده به عنوان رکن اساسی ، نقش بی بدیل ایشان در رویدادهای اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و... زبان زد عام وخاص است.

 برای مثال مادران و زنان بسیاری در همین محله های جنوبی شهر تهران و به خصوص منطقه ۱۶ با داشتن اعتقادی زهرایی و صبری زینب گونه همسران و پسرانشان را در راه اسلام فدا کردند و با وجود غم سنگین فراق ، بار زندگی را به دوش کشیدند و در برابر ناملایمات و سختی ها و همچنین طعنه های دشمنان داخلی و خارجی کمر خم نکردند.

در این مدتی که در منطقه ۱۶ خدمت گزار مردم بودم سه شنبه هر هفته توفیق دیدار با مادران شهید بسیاری را داشتم.

در این دیدارها به خصوص دیدار و گفتگو با مادران شهدای گمنام و مادر شهیدان خالقی پور که با وجود غریزه مادری و عشق به فرزندان هنوز با صلابت پشت ولایت ایستاده اند و نگذاشتند ذره ای تردید خاطرشان را آزرده کند، می‌توان بیش از پیش به مقام والای این مادران پی برد.

 زنان و مادران  کشورمان ثابت کردند علی رغم تربیت فرزند ونسل های بعدی می توانند گام های موثر و محکم در راستای دفاع از میهن و مقاومت علیه جور زمانه بردارند.

۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 17156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =