«عبدالمطهر محمدخانی» رئیس کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران شد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با رای اکثریت شورا به عنوان رئیس کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرها منصوب شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سه شنبه -۵ بهمن ۱۴۰۰- بیست و نهمین نشست کمیته مدیران ارتباطات و اموربین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات‌ و امور بین‌الملل شهرداری تهران، احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و مدیران روابط عمومی کلانشهرهای ایران برگزار شد.

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ضمن خیرمقدم به حاضران در این نشست، بیان کرد: امید است که این نشست در تمامی کلانشهرهای ایران به نوبت برگزار شود و بخش‌های بهتری داشته باشد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات اخبار اجتماعی در رسانه‌های محلی اخبار غیردقیق یا کذب است که باید به یکدیگر کمک کنیم تا اخبار دقیق‌تر و با صحت بیشتری منتشر شوند.

محمدخانی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های مشترکی نظیر تبلیغات شهری مشترک به صورت آزمایشی انجام شود تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در سطح کشور رقم بزنیم، افزود: بسیار خوب می‌شود که ۲۰ کلانشهر ایران یک جریان‌سازی جدی رسانه‌ای رقم بزنند و یک شعار با رنگی یکسان در سطح شهرها داشته باشند.  

او در پایان گفت: امید است که این جلسه سرآغاز همکاری‌های مشترک میان کلانشهرهای ایران باشد.

احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ضمن اشاره به طلب شهرداری‌ها از بانک‌ها بیان کرد: باید از ابزار رسانه استفاده شود تا این منابع وصول شود و در حوزه شهرها ‌و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هزینه شود. در حال حاضر ۲۰ شهردار انقلابی در دوره فعلی وجود دارد که همگی بنای خدمت به شهروندان را در دستور کار قرار دادند.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران درباره اتحاد ‌روابط عمومی‌ها گفت: اگر اتحاد بین شهرداری‌ها حفظ شود، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌ها به پای کار خواهند آمد. البته دولت با همین اتحاد به پای کار آمده است.

متولیان در ادامه راه‌اندازی یک خبرگزاری بین شهری یکی را از جنبه‌های ایجاد هم‌افزایی دانست ‌و گفت: یکی دیگر از اقدامات انعکاس تمام اتفاقات و خدمت‌رسانی دستگاه‌ها است. شهروندان به علت رفتارهای اشتباه دولت پیشین نمی‌توانند به دولتمردان فعلی اعتماد کنند. نقش روابط عمومی‌ها در این زمینه پررنگ می‌شود چرا که باید خدمت رسانی‌ها را به شهرندان نشان دهند و بگویند که این دولت بنای خدمت واقعی به شهروندان دارد.

او با بیان اینکه باید شهرداری‌ها به یکدیگر کمک کنند، افزود: بار اصلی بر دوش مدیران روابط عمومی شهرداری‌هاست تا فعالیت‌های شهرداری را در رسانه‌ها منتشر کنند و شهروندان با دیدن آن اخبار، امیدوار شوند.

پس از پایان سخنرانی متولیان، نخستین دستور جلسه این نشست با موضوع «فرآیند برگزاری انتخابات رئیس و دبیرکل جدید کمیته مدیران ارتباطات و امور بین الملل مجمع» اجرا شد.

در نهایت عبدالمطهر محمدخانی به عنوان رئیس کمیته مدیران ارتباطات و امور بین الملل مجمع به مدت یک‌سال با اکثریت رأی حاضران انتخاب شد.

در ادامه این نشست حمیدرضا غلامزاده معاون امور بین الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره  عملیاتی کردن ظرفیت‌های همکاری بین المللی، بیان کرد: دوره گذشته همکاری‌های بین المللی بسیاری رخ داده اما نتیجه عملیاتی جدی و خاصی نداشته است. همکاری‌های واقعی و عملیاتی رویکرد جدی دوره فعلی شهرداری است.

معاون امور بین الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران با تأکید براینکه باید همکاری کلانشهرها در این حوزه افزایش یابد و مجمع کلانشهرها می‌تواند بستر اینگونه هماهنگی‌ها را فراهم کند، افزود: فردا یک نشست آنلاین با ایتالیا برگزار خواهد شد که مدیران روابط عمومی کلانشهرها هم می‌توانند در این نشست شرکت و از ظرفیت‌های موجود برای برقراری ارتباط و … استفاده کنند.

به گفته غلامزاده؛ ظرفیت‌هایی از طریق فضای مجازی درحال پیگیری است تا همکاری‌های بیشتری ایجاد شود. سفارت‌ها تمایل دارند که با ایجاد روابط، خروجی و ثمره اقتصادی بیشتری نصیب‌شان شوند.

او با بیان اینکه باید ظرفیت همکاری و هم‌افزایی‌های بیشتر در حوزه بین الملل شناسایی شود، عنوان کرد: این مسیر توسط مرکز ارتباطات آغاز شده است. باید همکاری و مشارکت در حوزه هم‌افزایی و همکاری‌های بین الملل جدی گرفته شود.

پس از صحبت‌های غلامزاده، مدیران روابط عمومی کلانشهرهای اصفهان، همدان، مشهد، قم، البرز، یزد، تبریز و … به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

همچنین با پیشنهاد محمدخانی و رأی مدیران، نعمتی به عنوان دبیر کمیته مدیران ارتباطات و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران انتخاب شد.

عبدالمطهر محمدخانی رئیس جدید کمیته مدیران ارتباطات و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در ادامه نشست، بیان کرد: در نخستین جلسه که روز گذشته برگزار شد از مجلس و دولت مهمان داشتیم تا نشست فراتر از سطح شهرداری‌ها باشد.

رئیس جدید کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه جنس کار مجمع، اداری و استخدامی نیست، افزود: جنس فعالیت‌های مجمع داوطلبانه و مشترکی است. در فعالیت‌های داوطلبانی و اشتراکی باید مسئولیت‌پذیری بیشتر از سمت افراد اتفاق افتد. نباید از سپردن مسئولیت بخشی از کارها به مدیران روابط عمومی کلانشهرها پرهیز کنیم.

محمدخانی درباره تخصیص سه هزارم بودجه دولت به روابط عمومی دولت گفت: باید سه هزارم بودجه مجموعه شهرداری منهای حقوق و دستمزد با نظر بالاترین مقام روابط عمومی شهرداری به روابط عمومی‌های شهر تهران اختصاص یابد. در حال حاضر این سه هزارم بودجه در دولت اتفاق می‌افتد و بخشی از مشکل روابط عمومی‌ها را حل می‌کند. این موضوع در شورای شهر تهران مطرح شده و تلاش می‌شود که مصوبه شورا را در این‌باره دریافت کنیم.

او با بیان اینکه دو رویکرد در حوزه بین‌الملل شهرداری تهران به صورت جدی پیگیری می‌شود، توضیح داد: اولویت نخست دیپلماسی اقتصادی است. درباره این موارد نیز می‌توانیم با هم تعامل و هم‌افزایی داشته باشیم. رویکرد دوم، ثبت اقدامات حقوق بشری یا موارد مورد علاقه بین‌المللی است. البته موضوع برندینگ در تبلیغات مشترک هم باید در نخستین فرصت پیگیری شود. 

طی این نشست ۶ کارگروه با عنوان‌های کمیته‌ رسانه، راهبردی و توسعه، شبکه اجتماعی و تولید محتوا، تبیلغات و برند شهری، بین‌الملل و دیپلماسی شهروندی و کمیته ارتباطات مردمی به رأی‌گیری گذاشته شدند.

در نهایت با رأی حاضران، هر ۶ کارگروه برای کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران انتخاب شد.

همچنین در انتهای این نشست مقرر شد که دومین نشست کمیته جدید به میزبانی شهرداری یزد در شهر یزد برگزار شود.

انتهای پیام/

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 17189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =