تجلیل از دستان توانا در منطقه ۱۳

عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه۱۳ در جشنواره دستان توانا، از ۲۳ مادر دارای فرزند معلول، تعدادی بانوی نخبه معلول و سالمند تقدیر کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  به مناسبت بزرگداشت مقام مادر، مراسم اختتامیه جشنواره دستان توانا با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه در سالن آمفی تئاتر مجتمع کوثر برگزار شد.

 در این جشنواره، جمعی از مادران دارای حداقل دو فرزند معلول ، بانوان نخبه دارای معلولیت و  سالمند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند .

 در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت : برای برجستگی شخصیت حضرت زهرا (س) همین بس که جمله‌ "ام ‌ابیها" از سوی پیامبر نسبت به حضرت زهرا (س) معنا و مفهوم بلندی دارد و حضرت پیامبر با این جمله خواست تا ثابت کند که حضرت زهرا(س) مادر خانواده اهل بیت و فرزندان او است.

او از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی برتر انسانیت نام برد و افزود: حضرت زهرا(س) با ولادتش‌ به جامعه به ویژه زنان ارزش و بها داد ؛ و امیدوارم همه ما بتوانیم از رهروان صدیق آن حضرت باشیم و پیوسته در مسیر ولایت قدم برداریم .

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد شورای شهر تهران در رسیدگی به نیازهای قشرهای خاص در جامعه گفت : شهر باید انسان محور و خانواده محور باشد و نیازهای خانواده ها در شهر برطرف شود. پیگیری و برآورده کردن این نیاز ها از وظایف ماست .

او تاکید کرد:  باید به گونه ای فضا را آماده کنیم که افراد معلول مستقل باشند و بدون نیاز به کمک به راحتی بتوانند در شهر رفت و آمد کنند. برای رسیدن به این نقطه راه درازی در پیش داریم و مدیران شهری می بایست موانع را برطرف کرده و خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با بیان اینکه در شورای شهر با تشکیل کمیته ای ویژه پیگیر مناسب سازی فضاهای شهری هستیم، یادآور شد: مسائل و مشکلات خود را از طریق کانون های محلی با ما در میان بگذارید تا خدمات مورد نیاز ارائه شود.

شهردار منطقه۱۳  نیز در این مراسم با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: خوشحالم که از  تعدادی از مادران دارای فرزند معلول به پاس سالها فداکاری و از خودگذشتگی قدردانی می شود.

محمدهادی علی‌احمدی افزود: تلاش شده افرادی را به عنوان بانوی برگزیده انتخاب کنیم که با وجود معلولیت هم در اجتماع پرتلاش و کوشا هستند و هم نقش همسرداری و مادری را به بهترین نحو انجام می دهند.

انتهای پیام

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 17224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =