آماده‌باش تمام مراکز شهرسالم همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا/شهروندان دز سوم واکسن را سریع‌تر تزریق کنند

مدیرعامل شرکت شهر سالم ضمن هشدار نسبت به افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹، از آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بیشتر در صورت اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی با بیان اینکه سویه امیکرون به تدریج در اکثر مناطق جهان به سویه غالب در پاندمی کرونا تبدیل می‌شود، گفت: در ایران نیز طی روزهای گذشته با جهش در تعداد مبتلایان مواجه بوده‌ایم که بسیاری از موارد جدید را مبتلایان به سویه امیکرون تشکیل می‌دهند.

او ویژگی برجسته این سویه جدید را سرایت‌پذیری بیشتر نسبت به دیگر سویه‌های ویروس کرونا دانست و ادامه داد: استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن، راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. با این حال فاصله‌گذاری و قرنطینه موارد مشکوک نیز باید در دستور کار قرار گیرد. به خصوص برای شاغلین در محیط‌های بسته مهم است که هر گونه علائم بیماری را جدی بگیرند تا از ابتلای همکاران جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: در صورت ادامه روند افزایش بیماری ممکن است لازم باشد برخی محدودیت‌ها مجددا اعمال شود. توصیه ما این است که بررسی علائم بیماری از جمله سنجش دمای بدن کارکنان و مراجعان در مبادی ورودی ساختمان‌های شهرداری مجددا انجام شود.

نورمحمدی با اشاره به همکاری نزدیک شرکت شهر سالم با ستاد مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون گفت: ما در طرح های شهید سلیمانی، واکسیناسیون عمومی، تزریق سرپایی رمدسیور و... همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونای استان تهران داشتیم. اکنون هم آماده هستیم تا این همکاری‌ها را ادامه و حتی تقویت کنیم.

او به همه شهروندان توصیه کرد که منتظر برند خاصی از واکسن نمانند و در صورتی که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته، دز سوم خود را هر چه زودتر تزریق کنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان از افزایش مراجعه موارد مشکوک به کرونا به درمانگاه‌های شهرداری تهران خبر داد و اضافه کرد: ما به همه بخش‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی خود اعلام آماده‌باش داده‌ایم و طبق سیاست‌های شهردار محترم تهران، همه توان تخصصی و لجستیک خود را در خدمت به مردم بسیج می‌کنیم.

انتهای پیام 

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 17242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =