اتاق‌های فکر در منطقه ۱۱ به کمک کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌آیند

شهردار منطقه ۱۱ در نشست قرارگاه اجتماعی گفت: با تشکیل اتاق‌های فکر در خصوص پنج اولویت مهم این منطقه، فرآیند کنترل آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی در نشست قرارگاه اجتماعی که به منظور تبیین برنامه های پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی، معرفی اطلس آسیب ها و اولویت بندی آن ها در بخش مرکزی شهر تهران برگزار شد؛ توجه به فرهنگ و خانواده را مهم ترین راه برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

شهردار منطقه ۱۱ در این نشست از توجه مدیریت شهری به موضوع آسیب های اجتماعی سخن گفت و برنامه ریزی برای پیش گیری از بروز آسیب های اجتماعی را حائز اهمیت دانست و افزود: موضوع مسجد محوری و توجه به مادران و کودکان نشان از آن دارد که مدیریت شهری به ریشه توجه می کند. بسیاری از آسیب های اجتماعی از عدم توجه به خانه و خانواده سرچشمه می گیرد. هر چند که موضوع فقر و مسائل اقتصادی دغدغه اول مملکت است اما هیچ کاری بدون توجه به فرهنگ نتیجه نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش در نشست قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۱  مقرر شد با تشکیل اتاق های فکر در خصوص مهم ترین اولویت های این منطقه شامل کارتن خواب ها، معتادین متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و شبه متکدیان، فرآیند مواجهه و کنترل آسیب های اجتماعی تدوین و برنامه ریزی شود. همچنین سایر دستگاه های مسئول از جمله سرکلانتری ها، نیروی انتظامی، بهزیستی، دادستانی، پلیس راهور، شهرداری و موسسات غیر دولتی فعال در حوزه آسیب های اجتماعی با هم افزایی و ممانعت از موازی کاری، نسبت به رفع معضلات اقدام کنند.

انتهای پیام 

۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 17283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =