مهارت‌آموزی ۱۳۰ کودک کم‌بینا و نابینا در مرکز «باغچه حواس»

توانبخشی و مهارت‌آموزی کودکان روشندل تهرانی در تنها مرکز مهارت‌آموزی تخصصی روشندلان پایتخت با نام «باغچه حواس» واقع در منطقه ۱۵ انجام می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد حسن رجبی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه این مرکز از اسفند ۹۷ به دلیل تراکم سکونت روشندلان در محدوده مذکور آغاز به کار کرده است، گفت: هم اکنون ۱۳۰ کودک و نوجوان کم بینا و نابینای مطلق یک تا ۱۸ ساله از خدمات آموزشی، درمانی، فراغتی و مشاروره این مرکز بهره مند هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۸ مربی و داوطلب در طول هفته به باغچه حواس می آیند، افزود: مرکز تفریحی، فراغتی و مهارت آموزی نابینایان و کم بینایان "باغچه حواس" در دوران کرونا به کمک مربیان داوطلب و سازمانهای مردم نهاد گام های بلندی را برداشته است.

رجبی به  تشریح امکانات این مرکز پرداخت و گفت: در این مجموعه، امکاناتی نظیر اتاق حواس شامل موسیقی و آواز، نور و سایه، عطر و بو، قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب بازی، ساخت و تجسم، لمس علم و آموزش مهارتهای فردی و خدمات مشاوره ای طراحی و ایجاد شده است تا این دسته از شهروندان بتوانند مهارت های فردی و اجتماعی شان را بالا ببرند.

او افزود: کلاس آموزش پیانو و اجرای پروژه CSR شامل آموزش خط بریل، به کودکان نابینا، کم بینا و مادران آنها از جمله کلاس های هنری و مهارت آموزی است که توسط اساتید داوطلب در این مرکز برگزار می شود.  

برپایه این گزارش؛ جشن و مناسبت های ملی مذهبی نظیر جشن شب یلدا، روز مادر، روز عصای سفید، ۱۳ آبان و... با حضور خانواده این عزیزان در این مرکز اجرا می شود و علاقه مندان به مشارکت در برنامه های این مجموعه می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  ۳۳۶۵۶۳۶۲ و ۹۱۲۱۸۷۱۳۰۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 17341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =