اجرای پویش تولید خشکاله در منطقه۲

پویش تولید خشکاله با هدف ترغیب شهروندان به مشارکت در تفکیک پسماند و کاهش تولید زباله در منطقه ۲ اجرا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: به منظور حذف پسماندهای تر از چرخه زباله‌های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی دورریختن آنها، پویش تولید خشکاله درحال اجرا است.
او با بیان این‌که حدود ۷۰ درصد پسماند خانگی، تر بوده و از مواد «آلی» تشکیل می شود، گفت: تولید شیرابه ، فساد پذیر بودن و در نهایت حجم زیاد پسماند از جمله مشکلات پسماند تر است که مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد.
جعفری افزود: در همین راستا، طرح پویش بدون پسماند و تولید خشکاله با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ کاهش تولید پسماند در حال اجرا است .
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: شهروندان منطقه با مشارکت در این پویش ، ضمن تفکیک پسماند خشک در مبدا، پسماند تر خود را به خشکاله تبدیل کرده تا به عنوان خوراک دام استفاده شود.
او با اشاره به اینکه این پویش در تداوم طرح محله بدون پسماند اجرا می شود، افزود: با گذشت ۶ ماه از اجرای پویش تعدادی از خانواده ها پسماند خود را به صفر رسانده و با تولید ۵۰۰ کیلو خشکاله در این پویش مشارکت کرده اند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: این خشکاله‌ها که پسماند میوه‌ها و مواد غذایی هستند، توسط شهروندان خشک می شود و علاوه بر حفاظت از محیط زیست، موجب کاهش هزینه جمع آوری و انتقال پسماند می شوند. 

انتهای پیام  

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 17394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =