۶ هفته آموزش فرهنگی هنری در مدرسه تابستانی

مدرسه تابستانی با کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری ویژه نوجوانان از امروز، هفتم تیر در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر، مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره این مدرسه گفت: این مدرسه را معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط شیوع کرونا راه‌اندازی کرد.

او گفت: این مدرسه به صورت رایگان از فردا، یکشنبه به مدت ۶ هفته در قالب کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های نمایش و بازیگری تئاتر، گویندگی و اجرا، انیمیشن، فیلمسازی، داستان‌نویسی، موسیقی، طنز و قرآن با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود و به احتمال زیاد ۲ دوره آموزشی دیگر هم به این دوره‌ها اضافه خواهد شد.

دانشور افزود: هر کارگاه آموزشی در قالب پنج جلسه تصویربرداری و به صورت ویدئوهای ضبط شده در نشانی اینترنتی https://nojavanestan.ir/ و صفحات مدرسه تابستانی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، آپارات و غیره با شناسه ۹۹tabestani قابل دسترسی است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران بیان کرد: هر هفته دو کارگاه آموزشی طی روزهای شنبه تا چهارشنبه در دو نوبت ساعت ۱۰ و ۱۶ در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد.

او بیان کرد: کارگاه نمایش و بازیگری تئاتر از امروز طی پنج جلسه با حضور «مهتاب نصیرپور» آغاز می‌شود و در ادامه «محمد رحمانیان» دو جلسه درباره نمایشنامه‌خوانی سخن خواهند گفت؛ همچنین امروز در کارگاه دوم «منصور ضابطیان» گویندگی و اجرا را تدریس می‌کند.

دانشور گفت: هدف ما در این کارگاه‌ها، تربیت بازیگر و گوینده نیست بلکه هدف آشنایی نوجوانان با کلیات و قواعد این رشته‌هاست تا توانایی و استعداد خود را نسبت به مباحث مطرح شده در کارگاه‌ها بسنجند و در صورت علاقه‌مندی آنان را ادامه دهند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: همچنین امکانی در وب‌سایت مدرسه تابستانی فراهم شده که اساتید این کارگاه‌های آموزشی تکالیفی را به نوجوانان بدهند و آنان نیز تکالیف مربوطه را در قالب متن، صوت و تصویر در وب‌سایت بارگذاری کنند و توسط مدرسان مورد بررسی قرار بگیرد.

او، تولید محتوای مناسب در فضای مجازی را از دیگر اهداف مدرسه تابستانی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه رسالت معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، آموزش‌های شهروندی است؛ مدرسان کارگاه‌ها در خلال آموزش‌ و به فراخور مطلب، مفاهیم آموزش شهروندی و دغدغه‌های حوزه شهری را به مخاطبان منتقل خواهند کرد.

دانشور بیان کرد: با توجه به اینکه امسال اولین دوره برگزاری مدرسه تابستانی است، با برگزاری هر کارگاه آموزشی نظرها و استقبال مخاطبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تقاضا و پیشنهاد، دوره‌های تکمیلی یا دوره‌های جدیدی اجرا خواهیم کرد.

به گزارش شهر و به نقل از ایرنا، آموزش و تفریح مجازی تجربه‌ای نو در سایه کرونا به شمار می‌رود که نوجوانان و جوانان را وارد دنیای جدیدی کرده است؛ دنیایی که کم‌تحرکی از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود و والدین باید به فکر جبران این کم‌تحرکی باشند تا نشاط و شادابی از میان این قشر پویا رخت برنبندد.  

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 1744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =