سومین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در منطقه ۱۰ افتتاح می‌شود

سومین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در منطقه ۱۰ با هدف آموزش و ارتقای توانمندی‌های شهروندان و با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار افتتاح‌می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان با اشاره به این خبر گفت: این مراکز با هدف آموزش و ارتقای توانمندی های شهروندان با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار و توانمندسازی محله محور شکل گرفته اند که ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی، ترغیب شهروندان به عضویت در گروه های محلی و بهره مندی از خدمات مرکز، ایجاد زمینه اشتغال برای افراد نیازمند و خانواده های کمتر برخوردار، حمایت از کسب و کارهای استارتاپی، ایجاد دفتر مددکاری اجتماعی و مشاوره شغلی و کاریابی و راه اندازی بازارچه هفتگی در محوطه مجتمع ها نمونه هایی از خدمات آنها هستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در این مراکز بحث گسترش مشاغل خرد خانگی و صنایع کوچک محلی، ساماندهی و اتصال آن ها به بازار فروش دنبال می شود.

احمدی صدر با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت مراکز توتیا فراتر از شهر تهران است، عنوان کرد: به طور کلی تلاش همه مراکز توتیا در نهایت کمک به معیشت مردم و رقم زدن اتفاقی خوب برای آن ها در سراسر کشور است.

او شکل‌گیری این مراکز را نوعی اقدام پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی خواند و بیان کرد: شکل‌گیری مرکز توتیا برای توسعه کارآفرینی، ‌افزایش اشتغال و توزیع متوازن درآمد در جامعه است که می تواند افزایش ثروت ملی و رشد اقتصادی جامعه را دربرداشته باشد و در نهایت دوری و پیشگیری از خطرات و آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

شایان ذکر است؛ مرکز توتیا در مناطق ۹ و ۱۹ سازمان رفاه در حال فعالیت هستند که مرکز توتیای منطقه ۱۰ نیز به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 17481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =