آخرین تصمیمات درباره فعالیت «حضوری» مدارس تهران

هفته پایانی دی ماه و بر اساس مصوبات ستادملی مقابله با کرونا، دانش آموزان ملزم به حضور در کلاس درس شدند و آموزش حضوری در نیمسال تحصیلی دوم به صورت جدی‌تری در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت. با این حال شب گذشته و در پی آغاز پیک ششم کرونا با سویه به شدت مسری اُمیکرون در کشور، تصمیمات جدیدی درباره فعالیت مدارس در تهران اتخاذ شد.

به گزارش شهر، به دنبال روند صعودی ابتلا به کرونا در پیک ششم، طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در حال حاضر  ۴۲ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند که تهران نیز از جمله آنهاست.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده پیرامون فعالیت حضوری مدارس به واسطه شیوع گسترده کرونای امیکرون به ایسنا گفت: رئیس جمهور مشخص کرده‌اند که مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و باز هستند و متناسب با شرایط، ستادهای مقابله با کرونا در سطح استان‌ها به ریاست استانداران، برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند. ما نیز طبیعتا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی افزود: در زمینه فعالیت حضوری مدارس، متناسب با شرایط اگر ضرورت ایجاد شود حتما از طریق ستادملی مقابله با کرونا برای آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

آمادگی آموزش و پرورش برای اختصاص فضا به منظور ایجاد پایگاه‌های ویژه واکسیناسیون

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران به آغاز واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال نیز اشاره و درباره احتمال اختصاص پایگاه‌های ویژه واکسیناسیون دانش‌آموزی گفت: همه اینها در وزارت بهداشت برنامه ریزی می‌شود و اگر نیاز به اختصاص فضا از سوی آموزش و پرورش باشد قطعا نهایت همکاری را با وزارت بهداشت خواهیم داشت.

کریمیان درباره ساماندهی سرویس دانش‌آموزان نیز گفت: سرویس مدارس ساماندهی شده و دانش آموزان متقاضی در سامانه‌ای ثبت نام می‌شوند. پیمانکارها مشخص‌اند و برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گرفته;به صورت روتین در حال انجام است.

در همین راستا و شب گذشته، استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران از غیرحضوری شدن یک هفته‌ای مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک در این استان به مدت یک هفته خبر داد و گفت: در حال حاضر مدیریت این بیماری در استان و شهر تهران تحت کنترل است و تصمیم تعطیلی یک هفته‌ای مهد های کودک و غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی به منظور اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در کنترل و مدیریت این بیماری اتخاذ شد.

بر این مبنا تمامی مدارس مقطع ابتدایی در استان تهران از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند. همچنین تمامی مهدهای کودک در استان تهران نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای و از تاریخ ۱۳ بهمن تعطیل خواهند بود.

بنابر اظهارات استاندار تهران، در صورت تشدید و فراگیری بیماری کرونا، محدودیت های جدیدی در استان تهران اعمال و در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

به این ترتیب با توجه به تصمیمات اتخاذ شده پیرامون نحوه فعالیت مدارس، از امروز مدارس ابتدایی به مدت یک هفته به آموزش های غیرحضوری بازمی گردند، مهدهای کودک تعطیل و مدارس مقطع اول و دوم متوسطه همچنان به صورت حضوری فعال اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 17491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =