نواخته‌شدن گلبانگ انقلاب در مدارس منطقه ۱۰

در نخستین روز از دهه مبارک فجر، گلبانگ انقلاب با حضور مدیران و مسئولان حوزه مدیریت شهری، آموزش و پروش منطقه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مقداد در مدارس منتخب منطقه طنین‌انداز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، به مناسبت گرامی‌داشت سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، مراسم زنگ انقلاب با حضور رضا شرفی شهردار منطقه، غلامعلی ارغوانی رییس آموزش و پرورش منطقه، سرهنگ محمد بالیده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مقداد و جمعی از فرهیختگان فرهنگی، مدیران شهرداری، عوامل آموزشی و اجرایی، اولیا و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه پسرانه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این برنامه محمدرضا ارغوانی رییس آموزش و پرورش منطقه ضمن گرامی‌داشت و تبریک ایام الله دهه فجر گفت: حضور امام راه راحل در مدرسه رفاه رقم خورد و این حامل پیام‌های مهمی است. انتخاب این مکان نمایان‌گر یک نگاه علمی و فرهنگی به تعلیم و تربیت است تا نیروهایی انقلابی، جهادی، حماسی و با ایمان و تقوا تربیت کند.

او با اشاره به این‌که جنس انقلاب ما بر اساس آگاهی و هوشیاری است، یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی به نوجوانان اختصاص داده شده است و می بایست در مدارس به تربیت نوجوانان با معیارهای اسلامی و انقلابی توجه داشت و دانش آموزانی تربیت کنیم تا بتوانند در آینده با حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در توسعه و آبادانی کشور کمک کنند.

در ادامه رضا شرفی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم وزین گفت: هر چه از ایام انقلاب می گذرد نوجوانان انقلابی‌تر می‌شوند و ما شاهد قشری از جوانان محصل پرشور و انقلابی هستیم.

او با بیان این مطلب که در چنین روز فرخنده‌ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و معجزه قرن پای در خاک ایران گذاشتند و بعد از سال‌ها ایستادگی، تلاش و مبارزه نهضت انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آغاز شد، گفت: جریان منسجم و قوی انقلاب و حرکت شجاعانه و شهامت امام خمینی (ره) به‌گونه‌ای بود که حامیان رژیم نتوانستند مانع حضور حضرت امام (ره) شوند و بدین‌ترتیب پایه و اساس حکومت انقلاب اسلامی در کشور مستقر می شود.

شهردار منطقه در بخشی از سخنان خود به جانفشانی و از گذشتگی شهدا اشاره کرد و افزود: دوام انقلاب و امنیت کنونی را مرهون خون پاک شهدای والامقام تحت بیرق جمهوری اسلامی ایران و رهبری بابصیرت و شجاع که ادامه‌دهنده راه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران است، هستیم.

سرهنگ محمد بالیده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مقداد نیز فرارسیدن چهل و سومین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریگ گفت و افزود: تاثیرات حضور امام راحل و انقلاب نه تنها در جغرافیای جمهوری اسلامی بلکه در کل عالم بر جای مانده است و ایام الله دهه فجر یادآور مجاهدت‌ها و خاطرات شیرین ملت ایران است.

او در ادامه به مقام شامخ معلمین و دانش‌آموزان شهید ادای احترام کرد و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را محرک انقلاب اسلامی قلمداد کرد و افزود: علاوه بر گرامی‌داشت این ایام می‌بایست جوانان انقلابی، افرادی متعهد به سرنوشت کشور که معتقدند دین در تمام ابعاد زندگی ساری و جاری است را در مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج و... پرورش دهیم.

این مراسم با اجرای برنامه‌های مختلفی از قبیل قرائت قرآن کریم، میثاق‌نامه و دکلمه توسط دانش آموزان، سخنرانی مسئولین، اهدای گل، پرچم و لوح تمثال مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و  سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روایت‌گری و خاطره‌گویی ایام جنگ و جبهه و روزهای انقلاب همراه بود.

شایان ذکر است زنگ انقلاب توسط دیگر مسئولین در مدارس امامی آل‌آقا و حمزه ربیعی نواخته شد.

انتهای پیام

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 17521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =