معاون شهردار تهران از پروژه های محلی منطقه ۱۱ بازدید کرد

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در بازدید از پروژه های کوچک مقیاس و احیای بافت تاریخی منطقه ۱۱، اقدامات انجام شده برای توجه به هویت تاریخی را قابل توجه دانست.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، حامد مظاهریان که با همراهی نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از معاونین و مدیران از پروژه های کوچک مقیاس در محله های مرکزی شهر تهران بازدید کردند؛ توجه این منطقه مرکزی شهر به حفظ و صیانت از فرهنگ، هویت و تاریخ پایتخت را قابل توجه دانست و گفت: با اقداماتی که در این منطقه انجام شده نشان می دهد که منطقه ۱۱ در توجه به هویت شهری و محله ای در سطح خوبی در حال حرکت است و باید اقدامات به نحوی دنبال شود که موضوع توجه به محلات در سطح منطقه غیر قابل برگشت شود.

مظاهریان با تأکید براین که هویت شهر تهران و بافت اصلی شهر که با آن شناخته می شده؛ حائز اهمیت است؛ افزود: با اقداماتی که در منطقه ۱۱ انجام شده حرکت را در مسیر درستی می بینم. پروژه های در حال اقدام نوعا محرک توسعه هستند و مدیران بعدی نیز نمی توانند به این کارها بی توجه باشند.

او ادامه داد: مزیت نسبی مناطق ۱۱ و ۱۲ همین توجه به درون است و این که به فضای عمومی شهر فرصت داده شود تا از بودجه بیشتری برخوردار شود. دوره هایی در تاریخ تهران بوده که همه چیز به سمت ایجاد فضاهای خصوصی تر می رفت و از فضاهای عمومی کم می کردیم، در حالی که فضاهای خصوصی کیفیت قابل توجهی به شهر اضافه نمی کنند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا توجه مدیریت شهری به انسان محور بودن را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: در هسته مرکزی تهران فضای حرکت و انسان محور بوده و طراحی شهری به گونه ای بود که انسان آن جا زندگی و حرکت کند و همه چیز حول محور انسان شکل گرفته است. اما در مناطق شمالی با وجود این که باغات شهر بوده اما اغلب از بین رفته و در این مناطق باغی به روی مردم باز نیست. در عرصه ها هم اگر چیزی مانده خصوصی است و ملاک حرکت ماشین است نه انسان.

مظاهریان با اشاره به این که منطقه ۱۱ در برنامه ریزی و اجرای پروژه ها با توجه به فرهنگ و هویت تاریخی  اقدام کرده است؛ گفت: این اقدامات اگر زمانی در حد پروژه های پایلوت تلقی می شده؛ امروز مطالبه عمومی است و خیابانی که بخشی از آن باز آفرینی شده و جداره های آن اصلاح شده؛ مردم خواستار ادامه آن هستند.

او در ادامه اضافه کرد: ما در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سعی می کنیم کنار شما باشیم و کمک های لازم را بکنیم. خوشبختانه پروژه های کوچک مقیاس منطقه ۱۱ سهم خوبی گرفته  و تعریف پروژه ها و مسیرهای طی شده در این منطقه نشان داده که می تواند جامه عمل پوشانده و رضایت عمومی را کسب کند.

مظاهریان با اشاره به سطح خوب مشارکت شهروندان در اجرای پروژه های محلی گفت: اگر مردم حس مشارکت داشته باشند و نظارتشان برای اجرای پروژه هاپرسیده شود؛ برای نگهداشت آن نیز مشارکت می کنند و از اموال شهر مراقبت خواهند کرد.

همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ نیز در خصوص عملکرد تعدادی از معاونت های منطقه که با هدف توجه و بهره گیری از پتانسیل درونی منطقه و ارتقای کیفی عملکرد کارکنان برنامه ریزی و اجرایی شده است؛ گزارشی ارائه داد.

بر  اساس این گزارش مظاهریان در بازدید از محله های مرکزی شهر تهران و پروژه های انجام شده و کوچک مقیاس که در آینده نزدیک اجرای آ ها در محله ها آغاز خواهد شد؛ ضمن بازدید از پروژه فرهنگی پهنه رودکی، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، هتل حنا، خانه اتحادیه، خانه عطایی و دفتر تسهیلگری پهنه رودکی از سایر پروژه ها از جمله بازپیرایی جداره تاریخی میدان وحدت اسلامی،   چارسوق چوبی، بازارچه نائب آقا، مسجد صاحب الزمان (عج)، زیر گذر و پیشخوان میدان راه آهن، پاتوق محله سیمین و پاتوق محله سوزنبان، بوستان امیریه، خیابان جنگ و مهمانسرای امام علی (ع) بازدید کرد و شهردار منطقه ۱۱ به تشریح اهداف و ویژگی های پروژه های این منطقه که با محوریت توجه به ارزش های معماری، ارتقای کیفی محله، توجه به اقتصاد مبتنی بر فرهنگ، تغییر رفتار کمی به سمت رفتار کیفی، تسهیلگری و ... پرداخت.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 1754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =