ارائه آموزش‌های تفکیک پسماند به بیش از ۱۱ هزار خانوار در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت: طی ده ماهه نخست سال جاری، ۱۱هزار و ۱۶۵ خانوار در محلات منتخب در قالب طرح شنبه‌های بدون پسماند و طرح کاپ از آموزش‌های تفکیک پسماند بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه اعلام کرد: این آموزش ها با هدف کمک به چرخه بازیافت و محیط زیست سالم در قالب طرح شنبه های بدون پسماند همراه با توزیع بروشور و کیسه های مخصوص پسماند خشک بین خانوارها انجام شده است.
او حاصل این آموزش ها را افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک و افزایش تحویل پسماندهای خشک دانست و گفت: روزانه ۱۰ تن پسماند خشک بصورت مجاز جمع آوری می شود.
به گفته هدایت؛ آموزش های تفکیک پسماند در اماکن عمومی نیز بسط داده شده به طوری که از شروع بازگشایی مهدها و مدارس تاکنون ۲۵۵ کودک در مهدها و سراهای محلات، مراکز پیش دبستانی و فرهنگی و همچنین ۱۲۵ نفر از کارکنان اداری، معلمان، مدیران مدارس و پرسنل خدماتی در این خصوص آموزش دیده اند.
او گفت: همچنین، این آموزش ها در بستر سامانه شاد دانش آموزی و در قالب ۱۲ برنامه و اعزام کارشناسان اداره مدیریت پسماند به مدارس و آموزش ۳۶۰ دانش آموز صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: طی این فعالیت ۷۶۴ مخزن و کارتن پلاست و بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم کیسه مخصوص پسماند تحویل خانوارها، مراکز آموزشی، تجاری و اصناف شده است.
او افزود: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند، بیش از ۱۳۰۰ نیروی خدماتی و پرسنل شهرداری، ۹۵ سالمند و نزدیک به ۴ هزار شهروند در اطراف غرف بازیافت با اهمیت تفکیک پسماندهای خشک و نحوه انجام آن آشنا شده اند.
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اجرای طرح همیار بازیافت در مدارس منطقه اظهار کرد: طی اجرای این طرح در مدارس منتخب، ۲۳۰ دانش آموز از آموزش های پسماند بهره مند شده اند. 

انتهای پیام 
 

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 17589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =