افزایش سرانه فضای سبز منطقه/ مشکل ترافیکی تقاطع خیابان رودکی و بلوار امام‌خمینی(ره) رفع می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ در ایام دهه فجر بیان کرد: ۵۹ پروژه در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز به ارزش ۴۷ میلیارد تومان در منطقه از امروز تا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۱۰ و تراکم جمعیت آن اظهار کرد: این منطقه از مناطق کوچک تهران به شمار می‌رود و به واسطه تراکم بالای جمعیت و وسعت فرسودگی، فرصتهای کمتری را در حوزه تامین سرانه‌های خدماتی از جمله فضای سبز دارد؛ با این حال بعد از انتخاب آقای زاکانی در شهرداری و بازدید ایشان از منطقه ۱۰ تحت عنوان برنامه «قرار خدمت»، مصوبات زیادی در این منطقه برای تحول در حوزه‌های شهری و زیرساختی تهیه و ابلاغ شد.

افتتاح ۵۹ پروژه در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه پیرو برنامه‌های مدیریت شهری سعی کردیم فضاهایی را در منطقه در حوزه زیرساختی مهیا کنیم که خدمت مناسبی را به شهروندان ارائه نمائیم، افزود: ۵۹ پروژه در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و فضای سبز به ارزش ۴۷ میلیارد تومان در منطقه از امروز تا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد که اولین مراسم افتتاحیه آن در ناحیه ۲ انجام شد.

وی ادامه داد: در برخی از این پروژه‌ها بهسازی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌هایی که شبکه فاضلاب آنها به اگوی شهری متصل شدند، صورت می‌گیرد؛ همچنین ۶ پروژه در راستای افزایش سرانه فضای سبز افتتاح می‌شود که از جمله آن‌ها، کاشت ۵۰۰ اصله درخت روتبال با بن بالا در محدوده منطقه است.

شرفی با اشاره به اینکه نهضت کاشت درخت در منطقه با توجه به جانمایی و بررسی معارضین زیرسطحی آن از پروژه‌های شاخص محسوب می‌شود، بیان کرد: سرانه فضای سبز در منطقه ۱۰ بسیار پایین و حدود ۲.۷ متر است و از هر فرصتی برای افزایش آن استفاده می‌کنیم؛ بعد از اجرای این پروژه‌ها و تملک باغاتی که در برنامه داریم تا آن‌ها را در قالب بوستان در اختیار مردم منطقه بگذاریم، حدود ۳هکتار به فضای سبز  و ۰.۲ متر به سرانه فضای سبز منطقه اضافه خواهد شد.

رفع معضل ترافیکی در تقاطع خیابان رودکی و بلوار امام‌خمینی(ره)

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه دو پروژه در حوزه کیفیت معابر پیاده و سه پروژه نیز در بحث کیفیت معابر سواره است، عنوان کرد: یکی از پروژه‌هایی که تا ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود، باز شدن گره ترافیکی در تقاطع خیابان رودکی و بلوار حضرت امام‌خمینی(ره) است که سال‌هاست تردد مردم را با مشکل مواجه کرده و خودروها وقتی به صورت مستقیم از خیابان رودکی وارد بلوار امام‌خمینی(ره) می‌شوند، گره ترافیکی ایجاد می‌گردد.

وی اضافه کرد: تملک و تخریب دو ساختمان در این مسیر باعث می‌شود که با یک اصلاح هندسی مناسب، خودروها با یک شیب مناسب وارد بلوار امام‌خمینی(ره) شوند و در کندرو ادامه مسیر دهند و این کار به رفع گره ترافیکی این نقطه کمک می‌کند.

هوشمندسازی آبرسانی در ۱۲ بوستان

شرفی ۱۸ پروژه را مرتبط با موضوع ارتقای سیما و منظر شهری دانست و اضافه کرد: در یک برآورد اولیه، بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مربع، جداره فرسوده در منطقه داریم که کیفیت سیما و منظر شهر را پایین می‌‍آورد، بنابراین در این پروژه‌ها در قالب کوچه رنگی، رفع فرسودگی و بهبود منظر شهری را مدنظر داریم؛ در هر محله دو کوچه را از حالت فرسودگی خارج کردیم که در آن شهروندان نیز در بحث نقش‌نگاری و نقاشی مشارکت کردند.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در موضوع هوشمندسازی آبرسانی به بوستانها نیز مرحله لوله‌گذاری و نصب شیرآلات هوشمند در ۱۲ بوستان به اتمام رسیده است که با این کار هم در نیروی انسانی و هم منابع آبی صرفه‌جویی اتفاق خواهد افتاد؛ همچنین با انجام مونیتورینگ، میزان آب مصرفی و زمان‌های آبیاری بر اساس گونه‌های گیاهی که در بوستانها وجود دارد، تنظیم می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در راستای کاهش فضاهای بی دفاع شهری و افزایش قلمروهای عمومی نیز ۵ پروژه افتتاح می‌شود، افزود: به واسطه اینکه فضاهای زیادی برای ارتباطات اجتماعی در منطقه وجود ندارد، فضاهای بی دفاع شهری را اصلاح می‌کنیم؛ تاکنون ۴ پاتوق محله را در منطقه به بهره‌برداری رساندیم که فرصت مناسبی برای ارتباطات اجتماعی شهروندان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 17705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =