لایحه «الحاق پرونده‌های توافقنامه فاقد پروانه ساختمانی به لیست پیوست (د) منطقه ۲۲» تصویب شد

اصل لایحه شهرداری تهران درباره «الحاق پرونده‌های توافقنامه فاقد پروانه ساختمانی به لیست پیوست (د) و تمدید دوره فعالیت کارگروه ماده دهم مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲» با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران امروز به منظور بررسی «لایحه شهرداری تهران درباره الحاق پرونده‌های توافقنامه فاقد پروانه ساختمانی به لیست پیوست (د) و تمدید دوره فعالیت کارگروه ماده دهم مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲» در چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد و گفت: شب گذشته جلسه‌ای مشترک با حضور دو عضو ناظر شورا (سروری و عباسی) و با شهرداری منطقه ۲۲، اعضای صدور پروانه و اعضای بازرسی فنی برگزار شد که طرح تفصیلی منطقه ۲۲ مورد بررسی قرار گرفت.

مراقبیم حتی به حقوق یک فرد هم در یک پرونده تعرض نشود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: در جلسه شب گذشته، طبقه بندی پرونده‌ها صورت گرفت و راهکارهایی گزارش شد تا در کمیته‌ای که قرار است تشکیل شود، برای هر پرونده‌ تصمیمی اتخاذ شود تا حقوق شهری، قانونی، عامه و خصوصی از شهروندی ضایع نشود. همه موضوعات باید یک پیوست عدالت داشته باشند تا حتی به حقوق یک فرد هم در یک پرونده تعرض نشود.

موارد پرونده به پرونده بررسی می‌شود

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن اشاره به بررسی ۲۱۰ پرونده در جلسه شب گذشته بیان کرد: قرار است که کمیته با حضور دو عضو شورا، پرونده به پرونده موضوعات را بررسی کند؛ مصوبه این اختیار را می‌دهد که پروانه‌های ۲۱۰ پرونده صادر شود، یعنی اجرای تعهدات‌شان، منجر به صدور پروانه شود؛ اگر این مصوبه با تبصره‌های اضافه شده جدید به تصویب شورا برسد، می‌تواند سهم قابل قبولی به عدد درآمدهای شهرداری اضافه کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید شهرداری تهران براساس تکالیف موجود، کسری و کمبودهای منطقه۲۲ ازجمله فقر سرانه‌ها را جبران کند و درآمدهای حاصله در این منطقه هزینه شود، افزود: عزم همکاران در کمیسیون این بود که بخشی از مشکلات مردم و متقاضیان حل شود؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود که سهم قابل توجهی از عوارض وصول شود که به مأموریت‌های شهری کمک می‌کند.

از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورا، حقوق مکتسبه و حقوق عامه است

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جلسه شب گذشته بسیار خوب بود، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورا، حقوق مکتسبه و حقوق عامه است؛ این یک افتخار برای شورا و شهرداری انقلابی است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری موضوع پیوست عدالت را بسیار جدی می‌بیند، گفت: به همین دلیل برای اینکه حقی ضایع نشود، موضوعات باید پرونده به پرونده بررسی شوند؛ تسریع و دقت در موضوع هم باید لحاظ شود تا هرچه زودتر پرونده‌ها به تعیین تکلیف جدی برسد.

در نهایت پس از اعلام نقطه نظرات و پیشنهادات تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اصل لایحه شهرداری تهران درباره «الحاق پرونده‌های توافقنامه فاقد پروانه ساختمانی به لیست پیوست (د) و تمدید دوره فعالیت کارگروه ماده دهم مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲» به همراه اصلاحات صورت گرفته با پیشنهاد برخی از اعضا، با ۱۴رأی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 17727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =