رفع دغدغه‌های ترافیکی شهروندان منطقه ۱۵ با اجرای ۶ پروژه

شهردار منطقه ۱۵ از پایان عملیات فاز دوم احداث مسیر دوچرخه‌سواری شهرک کیانشهر و بهره‌برداری از ۵ پروژه ترافیکی در محورهای مهم منطقه همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی در خصوص احداث مسیر دوچرخه سواری در شهرک کیانشهر و محله هاشم آباد، مسیر دوچرخه سواری شهرک جمهوری در دو فاز و مسیر دوچرخه سواری پاتوق محله هاشم آباد به  طول ۲ هزار و ۹۰۰ متر طی ماه های اخیر توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک به اجرا درآمد و اکنون آماده بهره برداری است.

او افزود: این عملیات شامل ایجاد مسیر ویژه نابینایان در معبر پیاده رو به موازات مسیر دوچرخه، جدول گذاری و همسطح سازی در تمامی تقاطع های طول مسیر و معبرسازی باغ راه است.

صباغ با اشاره به اینکه پروژه های ترافیکی به ارزش بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال در محله های مختلف و با هدف ارائه خدمات شایسته به شهروندان و رفع دغدغه های آنان به اجرا درآمده است، ادامه داد: عملیات مناسب سازی در معابر بوستان ولیعصر(عج)، بلوار ابوذر و میدان جمهوری شامل ۲۷۰ مترطول معبرسازی و احداث ۲۶ رمپ در معابر و تقاطع از جمله پروژه های قابل بهره برداری است.

شهردار منطقه ۱۵ اضافه کرد: در راستای تردد روان شهروندان عملیات احداث معبر در خیابان های گلها و راستی در محله مسعودیه با چهار هزار و ۲۵۰ مترمربع خاکبرداری، تخریب، جدول گذاری، پیادهروسازی و زیرسازی و آسفالت معبر به حجم ۷ هزار و ۳۷۳ مترمربع انجام شده است.

او به اقدامات مربوط به اصلاح هندسی در روانسازی ترافیک و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و جلب رضایتمندی آنان اشاره کرد و گفت: در این راستا با ایجاد میدان گاه، پهلوگاه و جدول گذاری ۶ نقطه ترافیکی در محله های اتابک، مظاهری، کیانشهر و مشیریه اصلاح هندسی شد.

صباغ گفت: احداث و ترمیم رفیوژ میانی در ۴ نقطه شامل بلوار شاهد، خیابانهای کوهسار، خاکسار، مالی حدفاصل طاهری تا سعدی به طول ۲ هزار و ۱۷۵ متر طول انجام شد.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان به رفع مشکل ترافیکی ده ساله شهروندان محله های ولیعصر(عج) و مطهری در راستای درخواست های مکرر مردمی و با توجه به مشکلات ترافیکی اشاره کرد و گفت: معبر سواره روی خیابان شهید رضایی به مدت ۱۰ سال در حریم کارگاه عمرانی متروی شهر تهران قرار داشت و با توجه به یکطرفه شدن معبر، مشکلات ترافیکی برای ساکنان به وجود آمده بود که با هماهنگی منطقه ۱۵ معبر آزادسازی و بازگشایی شد.

انتهای پیام

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 17782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =