حضور پرشور مردم تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم بزرگداشت روز ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت همزمان از ساعت ۹:۳۰ صبح در سراسر کشور آغاز شد.

مراسم بزرگداشت روز ۲۲ بهمن به دلیل شیوع بیماری کرونا در تهران و تمامی شهرها با رنگ‌بندی قرمز، به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد و در دیگر شهرها با حفظ تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، راهپیمایی محدود صورت گرفت.

همزمان با تهران این مراسم در حدود ۱۵۰۰ شهر و در بیش از ۳۰۰۰ روستاهای کشور برگزار شده است.

از نکات قابل توجه راهپیمایی امسال این بود که مردم انقلابی تهران از دقایقی قبل از آغاز رسمی مراسم سوار بر خودرو و موتورسیکلت از مسیرهای اعلام شده به سمت میدان آزادی حرکت کردند و با در دست گرفتن پرچم ایران و تصاویر سردار سلیمانی یاد او را زنده نگهداشتند.

چتربازان بر فراز میدان آزادی

عملیات چتربازان بر فراز میدان آزادی از برنامه‌هایی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت.

چتربازها، پرچم کشورمان را بر فراز میدان آزادی به اهتزاز درآوردند.

حضور پرشور موتورسواران در راهپیمایی جشن انقلاب

گروه‌های موتورسوار در مسیر خیابان انقلاب حرکت کردند. عموم موتورسواران پرچم‌های کوچکی در دست داشتند که جلوه خاصی به مسیر راهپیمایی داد.

در میدان آزادی پرچم آمریکا توسط تعدادی از روحانیون به آتش کشیده شد.

مردم هر سال در راهپیمایی‌ها پرچم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را به آتش می‌کشند و اعتراض خودشان را به سیاست‌های ضدحقوق بشری این رژیم‌ها اعلام می‌کنند.

حضور پرشور نوجوان‌ها در کنار سایر مردم از نکات متفاوت راهپیمایی امسال بود.

وزیر کشور: مردم به پیمانشان با انقلاب پایبند هستند

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم ما مثل همیشه مشتاقانه و به هر صورتی که توانستند، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و صحنه‌هایی زیبایی را آفریدند.

وی افزود: امسال به خاطر بحث کرونا و امیکرون نشد که راهپیمایی آنطور که همیشه برگزار می‌شد، برگزار شود اما می‌بینم مردم همچنان با موتور، دوچرخه و خودرو و به هر صورتی که توانسته‌اند در راهپیمایی حضور پیدا کرده‌اند.

وزیر کشور یادآور شد: این حضور نشان‌دهنده این است که مردم ما به پیمان ابدی خودشان با انقلاب، اسلام، رهبری و امام پایبند هستند و امروز هم با حضور خود در این راهپیمایی بار دیگر این مسئله را ثابت کردند.

قطعنامه مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰/ تأکید بر حفظ وحدت ملی و دوری از هرگونه اقدام تفرقه‌افکنانه

شرکت کنندگان در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با قرائت قطعنامه‌ای ضمن تجدید میثاق با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بیعت با ولی فقیه و مقتدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و همچنین ارواح طیبه شهدای این مسیر نورانی، بر حفظ وحدت ملی و دوری از هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افکنانه و فتنه‌گرایانه جریان‌های داخلی و خارجی تاکید کردند.

استقرار واحدهای سیار واکسیناسیون در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

در حاشیه مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه‌های واکسیناسیون سیار با استقرار در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به واکسیناسیون راهپیمایان اقدام کردند تا افرادی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

رئیس‌جمهور: آمده ایم تا فساد، بی‌عدالتی و رشوه را ریشه کن کنیم/امیدمان به خدا و مردم است نه وین و نیویورک

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن تبریک ۲۲ بهمن‌ ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم‌الشأن‌مان بود؛ قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و با اعتماد به نفس به میدان بیاید و حکومتی که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر است، کنار بزند و با اراده خود حکومتی به نام دین و ارزش‌های الهی برپا کند؛ این دست قدرت لایزال الهی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان بر شعار «نه شرقی، نه غربی» استواریم، گفت: نه ما سلطه‌ای را می‌پذیریم و نه از استقلال‌مان دست برمی‌داریم و نه حاضریم به کسی ظلم کنیم؛ بی‌توجهی به مردم بی‌توجهی به انقلاب اسلامی است و مردم پیوند اساسی به انقلاب دارند و دور شدن از مردم، دور شدن از انقلاب اسلامی است.

 وی در ادامه عنوان کرد: روحیه انقلابی، نگاه انقلابی و عمل انقلابی و پایبندی به این مبانی همچنان مورد تأکید مردم در سراسر عالم است که این انقلاب باید همواره برای نجات انسان و برای اینکه پرچم به دست حجت خدا برسد، بماند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه این انقلاب در درون خود عدالتخواه است، اظهار کرد: هیچ زمان نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد، زیرا در درون انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی و ضد ظلم و ضد فساد بودن و ضد استکبار بودن نهادینه شده است، یعنی هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی فساد و ظلم نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: ارزش‌ها در نظام اسلامی ارزش‌هایی هستند که ثابت بوده و تغییر نمی‌کنند، لذا ایرانی در هرکجای عالم به این انقلاب افتخار می‌کند و می‌بینید که امروز نه فقط مردم مسلمان در عالم بلکه مردم غیر مسلمان اعم از آزادیخواه و عدالت خواه در عالم و همچنین محرومان و مستضعفان به این انقلاب عشق می ورزند. آنها زمانی که با شما مواجه می‌شوند می‌گویند به انقلاب و امام شما عشق می‌ورزیم، اینها برای این است که شعار انقلاب فطری و جهان شمول است و همه به این شعارها پایبندند.

آیت‌الله رییسی افزود: ما امروز مفتخریم که در دولت مردمی، «جمهوریت، مردمی بودن و عدالت» را به عنوان محورهای اساسی قرار دادیم و خود را موظف می‌دانیم برای اصلاح امور، مردم میدان پیدا کنند. لذا باید به مردم توجه شود و اصل و اساس قرار گیرند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای گاهی من را در برخی رسانه‌ها مورد سوال قرار می‌دهند که فلانی چرا در اجتماعات می‌رود، باید گفت که بی‌توجهی به مردم بی توجهی به انقلاب اسلامی است؛ مردم پیوند اساسی با انقلاب اسلامی دارند به نحوی که امروز اگر به مردم بی توجهی شد و از آنها دور شد در حقیقت از انقلاب شکوهمند اسلامی دور شدیم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: «عدالت»‌ به عنوان محور کار دولت و به عنوان محوری ترین دوره تحول در این دوره شناخته می‌شود که همواره باید مورد تاکید قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی باید دقیق شناخته شوند، بیان کرد: جهاد تبیین را رهبری امر فرمودند و همه ما جهاد تبیین را به همه رسانه‌ها و صاحب‌نظران ابلاغ کردیم و این از اموری است که بسیار ضرورت دارد و ابعادش باید همچنان بیان شود.

رئیسی با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌ها برای استقلال اقتصادی کشور آماده است، گفت: آمارهای غلط و برخی دلهره‌ها و نسخه‌هایی که تناسبی با نسخه های انقلابی اسلامی نداشت موجب برخی عقب‌ماندگی‌ها شده است؛ بنابراین نگاه کردن به دست بیگانگان -که آنها کاری انجام دهند- باعث مشکلاتی شده است، اما به لطف خداوند و با همت مردم و با خدمتگزاری دولت انشاالله در جهت استقلال اقتصادی و عمل به نسخه نجات‌بخش اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه امام(ره) و رهبری همواره بر انسجام و وحدت ملی تاکید می‌کنند، گفت: زیر پرچم این کشور و این نظام همه سلایق باید به دور از هر گونه اختلافات نگذارند این وحدت و انسجام خدشه‌دار شود.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: روابط‌مان در سیاست خارجه متوازن است. نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید به همه کشورها به ویژه همسایگان نگاه ویژه داشته باشیم، اما امیدمان به خدا و مردم است و هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم.

وی اظهار کرد: ما به آینده بسیار امیدوار هستیم. این امیدواری در شعار نیست و هر روز که می‌گذرد امیدوارتر می‌شویم. به رهبری نیز گفتم. من ظرفیت‌ها، نیروهای مصمم جوان و فرهیختگان را که می‌بینم به آینده امیدوارتر می‌شوم. آینده بسیار روشن و امیدوارکننده است.

رئیسی با اشاره به اینکه ۲۲بهمن پیام امید به ملت ایران، همه مستضعفان و محرومان عالم و پیام یاس و نا امیدی به سطله‌گران و ظالمان در عالم است،‌ گفت: آنچه در اطراف خود می‌بینید، بیداری اسلامی است. در دهه اول انقلاب دشمنان می‌خواستند انقلاب و نظام پا نگیرد، آن‌ها خواستند نشد، اما شما خواستید و شد. در دهه دوم دشمنان می‌خواستند نظام تثبیت نشود، اما شد.

وی همچنین اشاره کرد که در دوره سوم و توسعه می‌خواستند پیام انقلاب در مرزها محصور بماند، اما پیام انقلاب صادر شد. در دوره چهارم اما آن‌ها می‌خواهند نشود، اما اراده شما مردم تحقق پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه کسانی هستند که می‌خواهند مردم را نگران کنند، افزود: این دولت آمده است تا «فساد، بی‌عدالتی، رشوه» را ریشه کن کند و در نتیجه آن روابط ناسالم نباشد.

حضور موتوری معاون اول رئیس‌جمهور 

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در حالی که سوار بر موتور بود، در جمع مردم حاضر شد.

رئیس مجلس: پیروزی انقلاب اسلامی اوج مردم‌باوری امام(ره) بود

محمدباقر قالیباف در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور در نماز جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده است، گفت: انقلاب اسلامی یک باور بالنده‌ای است که هر روز با عظمت‌تر و با شکوه‌تر پیش می‌رود و این تنها یک حرکت نمادین و نمایشی نیست، بلکه یک باور حقیقی است و یک حقیقت همیشه زنده است؛ پیروزی انقلاب اسلامی اوج مردم‌باوری امام (ره) بود و امام (ره) با وجود حمایت‌های آمریکا از رژیم پهلوی و بدون نگاهی به شرق و شوروی سابق، انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گفته مقام معظم رهبری در مبحث جهاد تبیین، رشادت‌ها در دوران دفاع مقدس باید به جوانان گفته شود، اظهار کرد: جوانان باید بدانند مبانی و جهت‌گیری ما در کجاها است و اگر امروز دچار مشکلات جدی و چالش‌های جدی هستیم، این چالش‌ها از کجا به وجود آمده است؟ و این اشکالات چه رابطه و نسبتی با انقلاب اسلامی دارد؟ لذا این‌ها مهم است که ما در جهاد تبیین به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/

۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 17831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =