راه‌اندازی دومین غرفه گلماند در منطقه ۱۵

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ از راه‌اندازی دومین غرفه گلماند منطقه به منظور جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی گفت: شهرداری منطقه ۱۵ هم راستا با سیاست های شهرداری تهران از ابتدای سال ۱۳۹۹ اجرای طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) را با هدف جلوگیری از تولید، کاهش تولید، افزایش حداکثری تفکیک در مبدأ، استفاده مجدد و بازیافت و به حداقل رساندن سمیت پسماند شهری و کاهش دفن پسماندها در دستور کار قرار داده است.

به گفته او؛ با توجه به استقبال شهروندان از نخستین غرفه گلماند در بلوار ابوذر و وجود بافت مسکونی و ظرفیت محله افسریه، دومین غرفه گلماند منطقه ۱۵ در بوستان فجر افسریه همزمان با دهه مبارک فجر راه اندازی شد.

استرابی اضافه کرد: در غرفه های گلماند ضمن دریافت پسماندهای خشک شهروندان، به ازای ارزش ریالی پسماندهای خشک تحویلی، به شهروندان گل و گلدان و اقلام کاشت و نگهداری از گیاهان همراه با آموزش نحوه نگهداری ارائه می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ ادامه داد: نخستین غرفه گلماند منطقه ۱۵ واقع در بلوار ابوذر، نبش خیابان وثیقی، بوستان گلگشت از ساعت ۹ الی ۱۷ فعالیت و ماهانه بیش از ۵ تن پسماند خشک را جمع آوری می کند.

انتهای پیام

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 17914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =