میزان حساسیت ایربگ خودروها تنها در شرایط تصادف قابل ارزیابی است

طبق توضیح ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران؛ ایربگ در دسته سیستم‌های ایمنی غیرفعال خودرو قرار داشته و عملکرد آن از لحاظ کارایی و میزان حساسیت تنها در شرایط تصادف توسط مراجع استاندارد، خودروساز و کارشناس تصادفات پلیس قابل ارزیابی است.

به گزارش شهر، ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران درخصوص نظارت بر عملکرد ایربگ‌ها اعلام کرد: نحوه بازرسی و آزمون‌های کنترلی در مراکز معاینه فنی خودرو در سراسر کشور مطابق با دستورالعمل و ضوابط دولت انجام و افزایش و یا کاهش هر رویه‌ای در بازرسی خودروها پس از بررسی‌های کارشناسی در مراجع ذی صلاح ملزم به اصلاح دستورالعمل و ابلاغ آن از سوی دولت است.

بر اساس این گزارش و نظر به قانون هوای پاک، خودروها از زمان تولید به مدت ۴ سال از انجام معاینه فنی معاف هستند؛ بدیهی است با توجه به این زمان و گارانتی دو ساله خودروها حتی در صورت امکان‌پذیر بودن تشخیص ایراد ایربگ‌ها در مراکز معاینه فنی، هزینه‌های رفع ایراد آن خارج از تعهدات خودروساز خواهد بود.

این گزارش حاکی است روشن‌ماندن چراغ هشدار ایربگ در پشت آمپر خودرو به منزله امکان وجود ایراد و عدم کارکرد صحیح این سیستم است که شناسایی آن توسط راکب امکان‌پذیر بوده و راننده در صورت مشاهده این هشدار بایستی جهت بررسی ایربگ از طریق دستگاه عیب‌یاب (دیاگ) به تعمیرگاه تخصصی خودرو مراجعه کند؛ ایربگ در دسته سیستم‌های ایمنی غیرفعال خودرو قرار داشته و عملکرد آن از لحاظ کارایی و میزان حساسیت تنها در شرایط تصادف توسط مراجع استاندارد، خودروساز و کارشناس تصادفات پلیس قابل ارزیابی است.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 17984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =