افتتاح چهارمین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار پایتخت در منطقه ۱۱

چهارمین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار با عنوان «مرکز جهش» در آستانه ولادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) در منطقه ۱۱ افتتاح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، احمد احمدی صدر مدیرعامل این سازمان با اشاره به اینکه این مرکز چهارمین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و نخستین مرکز جهش است، گفت : مراکز جهش بیشتر به صاحبان مشاغل سیار و بی کانون مانند کارگران فصلی و ساختمانی که در چهارراه‌ها جویای کار هستند، خدمات ارایه می کند.
احمدی صدر با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز تسهیل و توسعه بر حفظ کرامت انسانی این افراد استوار است، افزود : شهرداری تهران در قبال همه شهروندان مسئول است و باید از ظرفیت های پایتخت نسبت به ایجاد اشتغال پایدار اقدام کنیم.
احمدی صدر در پایان  با تقدیر از همکاری مجاهدانه شهرداری منطقه ۱۱ برای تسهیل گری در امر اشتغال، خاطر نشان کرد: امیدواریم با همت و تجمیع ظرفیتها و تسهیل گری ، شاهد راه اندازی چنین مراکزی در سایر مناطق شهرداری تهران باشیم.

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ نیز در آیین افتتاح این مرکز گفت : امروزه موضوع اشتغال و کارآفرینی و پرداختن به موضوعات اقتصادی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر عدالت کار آفرینی و رونق تولید تاکید شده است و این مراکز نیز در همین راستا به بهره برداری می رسند. 
موسوی با اشاره به اقدامات مرکز جهش در منطقه ۱۱ تصریح کرد : شناسایی و جذب افراد جویای کار، تشکیل بانک اطلاعاتی برای آنان و معرفی این افراد به استارتاپ‌ها و بازارکار از اقدامات مهم این مرکز است.
او مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار را یک مرکز فرامنطقه ای خواند و ابراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند به سراسر پایتخت خدمت ارائه کند.
در پایان این مراسم نیز سوده نجفی عضو شورای شهر تهران ضمن افتتاح مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار از نزدیک با روند جذب و ارائه خدمت به کارگران و معرفی آنان به کارفرمایان آشنا شد و یکی از ارکان اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ترویج رویکرد کارآفرینی اجتماعی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های خلاق و دانش بنیان و ایجاد بسترهای لازم برای تامین معیشت پایدار برای افراد کم برخوردار جامعه دانست.
گفتنی است؛ سومین مرکز توسعه و تسهیل کسب و کار ۱۰ روز گذشته در منطقه ۱۰ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام 

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 18004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =