از تزریق ۷۰۰هزار دُز واکسن کرونا تا ارائه خدمت درمانی به ۴میلیون نفر در تهران

مدیرعامل شرکت شهر سالم از تزریق ۷۰۰هزار دُز واکسن در دوران کرونا و ارائه خدمت درمانی به ۴میلیون نفر از مردم تهران در طول یک سال گذشته خبر داد.

به گژارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی درباره خدمات کادر درمان شهرداری تهران در دوره کرونا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا کادر درمان این شرکت زحمات زیادی را متقبل شدند و شرکت در راه اندازی طرح شهید سلیمانی که به شناسایی و غربالگری بیماران کرونایی در کشور اختصاص داشت، پیشگام بود و به نوعی راه اندازی طرح شهید سلیمانی برای اولین بار از سوی شرکت شهر سالم اجرایی و عملیاتی شد.

او افزود: اجرای این طرح و همچنین انجام واکسیناسیون موجب شد که میزان ابتلا و مرگ و میر در تهران کاهش و از اواخر مردادماه بیش از ۷۰۰هزار دُز واکسن توسط کادر درمانی شرکت شهر سالم تزریق شد که حدود ۳۰۰هزار دُز در اتوبوس‌های سطح شهر بود.

نورمحمدی ادامه داد: یکی از ابتکارهای ستاد کرونا شهرداری تهران، توسعه مراکز واکسیناسیون در سطح شهر و از جمله در میادین و اماکن پرتردد پایتخت بود که با راه‌اندازی اتوبوس‌های زندگی این کار با همکاری ستاد مدیریت بحران، شرکت واحد اتوبوسرانی و همچنین شرکت شهرسالم و سایر ارگان‌های وابسته اجرایی و عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: در سال اول شیوع ویروس کرونا شرایط روحی و روانی سختی بر جامعه حکم فرما بود و واقعا روحیه ایثار و فداکاری در کادر درمانی کشور تجلی پیدا کرد و ۱۹ مرکز درمانی شرکت در مناطق ۲۲گانه به خدمت شهروندان درآمد.

به گفته او؛ علاوه بر خدمت‌رسانی به کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران، سایر شهروندان نیز از خدمات درمانی این شرکت بهره برده و سالانه ۴میلیون نفر از مراکز درمانی این شرکت خدمات دریافت می‌کنند و در این شرایط سخت بار سنگینی از دوش وزارت بهداشت و تامین اجتماعی برداشته شده است.

نورمحمدی اظهار داشت: هم اکنون با ۱۷ بیمه پایه و تکمیلی و همچنین با یک هزار و ۴۶۰ مطب پزشکی، داروخانه‌ و بیمارستان‌ در سطح شهر تهران قرارداد داریم.

او درباره خدمات درمانی ارائه شده به شهروندان نیز گفت: در این درمانگاه‌ها خدمات پزشک عمومی و تخصصی انجام می‌شود و همچنین کلینیک‌های تخصصی و مراکز آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، رادیولوژی و داروخانه‌ها نیز در مراکز فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: در این کلینیک‌ها خدمات بهداشت و تنظیم خانواده، چکاپ و واکسیناسیون، بهداشت دهان و دندان، مشاور تغذیه و مشاور خانواده انجام می‌شود.

نورمحمدی همچنین به راه‌اندازی مرکز جامع سلامت روان در آغاز پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این ۲ سال اخیر بسیاری از شهروندان به لحاظ فوت عزیزان دچار افت روحی و روانی شدند، به همین منظور راه‌اندازی مرکز جامع سلامت روان در دستور کار قرار گرفت.

او اضافه کرد: خدمات این مراکز به صورت حضوری و تلفنی است و بیش از هزار و ۶۰۰ تماس برای گرفتن خدمات با این مراکز برقرار شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم، در مراسم‌ و رویدادهای رسمی، آمبولانس‌ها و تیم‌های فوریت‌های پزشکی این شرکت در کنار عوامل وزارت بهداشت در محل‌های برگزاری حاضر شده و به ارائه خدمات پزشکی مورد نیاز می‌پردازند.

او با بیان اینکه رویکرد جدید شرکت شهرسالم با تاکیدات شهردار تهران خدمات‌محور است، افزود: این شرکت با راه اندازی و بکارگیری تجهیزات مدرن و به روز پزشکی سعی دارد خدمات پزشکی مطلوبی به شهروندان به ویژه افراد آسیب‌پذیر تهران ارائه دهد.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: ۱۹ مرکز خدمات پزشکی و درمانی شهر سالم در پایتخت فعال است که عمده این مراکز در مناطق کم‌برخوردار تهران قرار دارد.

او با بیان اینکه مناطق ۲، ۷، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ از وجود مراکز درمانی شهر سالم بی‌بهره‌اند، گفت: با تاکید شهردار تهران تلاش داریم در این مناطق نیز مراکز درمانی برای رفاه حال شهروندان احداث شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه در دوران کرونا سه نفر از اعضای کادر درمانی این شرکت به فیض شهادت نائل شدند، گفت: مهدی وریجی رییس درمانگاه منطقه ۲۱، رضا محرمی پرستار درمانگاه منطقه سه و همچنین افسانه بیگدلی مسئول پایگاه پزشک خانواده منطقه یک شهرداری تهران در راه خدمت‌رسانی به شهروندان به فیض شهادت نائل شدند.

به گفته او؛، همچنین به منظور افزایش ارائه خدمات درمانی به شهروندان در پیک شیوع ویروس کرونا، ۱۵۰ نفر از کارکنان را از کادر ستادی خارج و به مراکز درمانی منتقل کردیم تا خدمات بیشتری به شهروندان ارائه شود و این مراکز درمانی در بسیاری از مناطق سرریز بسیاری از بیمارستان‌ها ازجمله مسیح دانشوری در منطقه یک شد.

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 18103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =