عدم پرداخت هزینه تمام شده به رانندگان بخش خصوصی در دوسال گذشته/ مسافران اتوبوس تنها ۱۰ درصد هزینه تمام شده را می‌پردازند

نکاحی بیان کرد: وضعیت اتوبوسرانی به صورتی است که متأسفانه این ناوگان طی سال‌های قبل مورد بی‌مهری قرار گرفته و الان ۷۵ درصد اتوبوس‌های پایتخت و تجهیزات مربوط به آن فرسوده است. 

به گزارش خبرنگار شهر، بهرام نکاحی یکشنبه- ۱ اسفند ۱۴۰۰- در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ گفت: وضعیت اتوبوسرانی به صورتی است که متأسفانه این ناوگان طی سال‌های قبل مورد بی‌مهری قرار گرفته و الان ۷۵ درصد اتوبوس‌های پایتخت و تجهیزات مربوط به آن فرسوده است. 

سرپرست  شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه طی دو سال گذشته هزینه تمام شده به رانندگان بخش خصوصی پرداخت نشده افزود: همین مسأله سبب خسران آنها و تجمع و تحصن‌شان شده است. 

وی بیان کرد: ۳ هزار دستگاه اتوبوس طی سال‌های اخیر از ناوگان اتوبوسرانی خارج شده و سه هزار اتوبوس دیگر هم زمین‌گیر شده است و در واقع اکنون دو هزار اتوبوس فعال است. 

نکاحی عنوان کرد: امروز اتوبوسرانی ۴ درصد سهم جابه‌جایی مسافران را در پایتخت به همراه دارد؛ این چنین نیست که فقط اقشار ضعیف از اتوبوس استفاده کنند؛ همچنین باید تلاش کنیم که به تکلیف ۲۵ درصدی خود در اتوبوسرانی برای سهم حمل و نقل برسیم. 

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه بخش خصوصی باید به هزینه تمام شده‌اش برسد، گفت: جبران خسارات آن‌ها باید صورت گیرد؛ در حال حاضر مسافر کرایه‌ای که پرداخت می‌کند ۱۰ درصد هزینه تمام شده است و باید افزایش نرخ‌ها به صورت معقول و منطقی باشد که برای این بخش فعالیت مقرون به صرفه باشد. 

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 18132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =