شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر امور ساخت و ساز در حریم ساحل، نظارت بیشتری داشته باشند/ سلب عضویت شوراهای متخلف در تصرف سواحل

سروری با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی ۶۰ متری سواحل دریای شمال و جنوب گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید بر امور ساخت و ساز در حریم ساحل نظارت بیشتری داشته باشند و اگر تخلفی از سوی شهرداری‌ها در این زمینه صورت گیرد، شوراهای شهر باید وارد عمل شوند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری در خصوص طرح آزادسازی سواحل و رعایت حریم ۶۰ متری ساحل که اخیرا با دستور رئیس جمهور به صورت جدی وارد مرحله اجرا شده است، گفت: دولت می‌تواند از پتانسیل شوراهای مستقر در حریم سوحل شمالی و جنوبی به عنوان بازوانی قدرتمند در بخش نظارت بهره ببرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: لازم است، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر امور ساخت و ساز در حریم ساحل نظارت بیشتری داشته باشند و اگر شهرداری‌ها در این زمینه مرتکب تخلفی شوند، شوراهای شهر باید وارد عمل شده و در مقابل بی قانونی ایستادگی کنند.

وی با اشاره به ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: ورود اعضای شوراها در این زمینه برای اخذ مجوز و یا هر اقدام دیگری در راستای نادیده گرفتن این قانون، تخلف محسوب می‌شود و می‌تواند باعث سلب عضویت آن‌ها شود.

سروری با حق الناس دانستن موضوع حریم سواحل تاکید کرد: استفاده از مواهب و زیبایی‌های دریا و ساحل حق تمام مردم ایران است و این حق باید محترم شمرده شود و در دستور اخیر ریاست محترم جمهور آیت الله رئیسی نیز این موضوع دیده شده و امیدواریم همان‌گونه که پس از این دستور، اقدامات موثری انجام گرفته است، آزادسازی سواحل با جدیت پیگیری شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان، شوراها را در خط مقدم دفاع از حق مردم دانست و تاکید کرد: مطمئنا در موضوع آزادسازی سواحل نیز، شوراها در کنار دولت برای استیفای حق مردم، ایستاده‌اند و هرگونه تخلفی را در این موضوع رصد و پیگیری خواهند کرد تا حقی از مردم تضییع نشود.

انتهای پیام/

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 18178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =