انفجار و آتش‌سوزی در یک ساختمان ۴ طبقه در خیابان وحدت اسلامی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از حادثه انفجار و آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان وحدت اسلامی خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با شهر، ضمن اعلام گزارش حادثه انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در ساعت ۱۵:۳۲ روز دوشنبه به سامانه ۱۲۵، بیان کرد: سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه در خیابان وحدت اسلامی، خیابان پهلوان حسن اعزام می‌شوند. آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه می‌رسند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: مشاهده می‌شود که در یک ساختمان چهار طبقه ۱۲ واحدی، در طبقه دوم در یک واحد حدود ۷۰ متری انفجاری رخ داده که منجر به آتش‌سوزی شده است. زمانی‌که نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند، واحد به صورت کامل شعله ور بود و به علت شدت انفجار، شیشه پنجره‌های همان واحد شکسته و تخریب شده بود.

وی با بیان اینکه بخشی از دیوار ضلع غربی واحد که در مجاورت واحد کناری تخریب شده بود، عنوان کرد: همچنین بخشی از آتش به قسمت نورگیر بین طبقات هم سرایت کرده بود. آتش‌نشانان به سرعت عملیات را در همه بخش‌ها آغاز کردند و موفق به اطفای حریق شدند.

ملکی با اشاره به اینکه دود حاصل از آتش‌سوزی باعث شده بود تا تعدادی از ساکنان در واحدهای خودشان گرفتار شوند، افزود: آتش‌نشانان همزمان با خاموشی آتش، مشغول جستجو شدند تا نفرات گرفتار شده را از ساختمان خارج کنند. درنهایت ۱۹ نفر مرد و زن ساکن در ساختمان با احتیاط کامل و با سلامت از ساختمان خارج شدند. مرد جوان ۱۸ ساله‌ای در همان واحد انفجاری حضور داشته بود که سوختگی‌های شدیدی در بخش‌های مختلف بدن داشت، این جوان خوشبختانه زنده ماند و تحویل عوامل اورژانس داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره علت حادثه توضیح داد: بررسی کارشناسان حاکی از این است که یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های انفجار باید نشت گاز شهری از یکی وسایل گازسوز باشد، البته به طور دقیق این مسئله در دست بررسی است اما اصلی‌ترین احتمال نشتی گاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: 18198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =