آتش نشانان مشغول لکه گیری هستند/ خروج ۶سیلندر گاز ۵۰کیلویی از محل حادثه

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران آخرین وضعیت آتش سوزی در مجتمع تجاری تیراژه را تشریح کرد.

جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در ساعت ۲۰:۳۱ دقیقه امشب -۲ اسفند۱۴۰۰- یک فقره آتش سوزی در یک مجتمع تجاری در غرب پایتخت به سازمان آتش نشانی اعلام شد، گفت: ۴ ایستگاه آتش نشانی و  نیزخودرو حامل تجهیزات تنغسی و نردبان هیدرولیکی به محل اغزام شدند که ایستگاه اول در مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه به محل رسید.

وی در توضیح بیشتر افزود: حادثه در طبقه همکف یک رستوران ۳۰الی ۴۰ متری فست فود رخ داده بود که البته زیر آن هم فروشگاه پوشاک بود. وقتی که آتش نشانان به محل می رسند هر دو مغازه شعله ور بودند.

ملکی ادامه داد: ظاهر امر نشان می دهد انفجاری هم وجود داشته چون شیشه ها شکسته شده و بخشی از کف این مغاره و سقف کاذب مغازه پایینی تخریب شده و کاملا شعله ور بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه عملیات خود را در هردو جبهه آغاز کردند، تصریح کرد: دود بسیار غلیظی فضا را فراگرفته بوده اما خوشبختانه کسبه توانسته بودند در لحظات اولیه خارج بشوند. البته چند نفری دچار مصدومیت شده بودند که در همان دقایق اولیه تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

وی همچنین گفت: در این عملیات ۷الی ۸ دستگاه سیلندر مایع به وزن ۵۰کیلو که بسیار خطرناک نیز هستند از این مغازه ها و بیشتر از قسمت  زیرزمین خارج شدند که اگر یکی از آنها منفجر می شد، عواقب جبران ناپذیری داشت اما به لطف خدا و عملیات شجاعانه آتش نشانان و اتخاد تدابیر امنیتی و ملاحظات ایمنی برای نفرات این سیلندرها بدون حادثه از محل خارج شدند.

ملکی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مدت زیادی است که آتش خاموش شده و حضور بموقع عوامل آتش نشانی مانع گسترش آتش به اطراف شده است، یادآور شد: با توجه به حجم بالای اجناس موجود در محل حادثه آتش نشانان فعلا مشغول لکه گیری و ایمن سازی هستند.

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
کد خبر: 18201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =