اعطای سند مالکیت به ۴۰ پلاک فاقد سند در محله خزانه

اسناد مالکیت مربوط به ۴۰ پلاک فاقد سند در محله خزانه به همت سازمان نوسازی شهر تهران و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران صادر شد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جلسه ای که به منظور اعطای نمادین اسناد رسمی مالکیت به مالکان پلاک های فاقد سند در کوی پروران واقع در محله خزانه برگزار شد، حضور یافت و از زحمات مدیران و مسئولان ذیربط برای تحقق این اتفاق مهم تقدیر و تشکر به عمل آورد.

صارمی تصریح کرد: امیدوارم شاهد تکرار جلسات این چنینی که برای خدمت به اهالی بافت فرسوده اتفاق مبارکی است، باشیم و برای این موضوع آماده هرگونه همکاری هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه  اعلام کرد: ۴۰ هزار پلاک در بافت های فرسوده فاقد سند رسمی مالکیت هستند.

در ادامه این برنامه، کاوه حاجی علی اکبری با اشاره به این که موضوع نوسازی بافت های فرسوده یکی از محورهای اصلی سیاست های کلی نظام و مجموعه حاکمیت است، تصریح کرد: اولین گام در فرآیند نوسازی، احراز مالکیت است و پلاک هایی که دارای اسناد غیر رسمی و قولنامه ای هستند، نمی توانند برای دریافت پروانه تخریب و نوسازی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، یادآور شد: از سال های گذشته رفع مشکلات ثبتی- مالکیتی در پلاک هایی که امکان نوسازی ندارند، مطرح بوده و با تلاش های صورت گرفته در حوزه مدیریت همکارانه در نوسازی بافت فرسوده، برنامه ریزی گسترده ای برای رفع این مشکل با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، ادارات ثبت اسناد و املاک منطقه ای، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و اداره کل دادگستری تهران صورت گرفته که منجر به اقدامات خوبی در خصوص تسریع و تسهیل فرایند اعطای سند شده و از جمله نخستین نتایج حاصله، اعطای ۴۰ سند در محله خزانه است که از دهه های گذشته امکان نوسازی از آن ها سلب و عملاً  در بن بست فرآیند نوسازی قرار داشتند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: یک سوم از مجموعه هدف نوسازی (حدود ۴۰ هزار پلاک واقع در بافت های فرسوده)  فاقد اسناد مالکیت رسمی هستند که این پلاک ها در ۱۲ منطقه از ۱۶ منطقه ثبتی تهران قرار گرفته اند.

علی اکبری با اشاره به توافقات صورت گرفته با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و تقدیر از همکاری و حمایت های این اداره، از طی شدن مراحل تکمیل پرونده برای ۲۰۰ پلاک فاقد سند دیگر در منطقه ۱۶ خبر داد و اظهار داشت: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت های خود برای پیگیری صفر تا صد امورات مالکان پلاک های فاقد سند در بافت های فرسوده، اعم از تشکیل و به جریان افتادن پرونده، مطرح شدن در هیأت های تعیین تکلیف شهرداری تهران و سایر امور استفاده کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دبیرخانه ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، دفتر توسعه محله های خزانه، علی آباد و نازی آباد، اداره ثبت اسناد و املاک مولوی برای پیگیری و صدور سند ۴۰ پلاک فاقد اسناد مالکیتی در محله خزانه تقدیر و تشکر و بر ضرورت برگزاری منظم کارگروه های ثبتی در مناطق تأکید کرد.

حمید کشاورز، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز در این جلسه عنوان کرد: اداره کل  ثبت اسناد و املاک استان تهران  آمادگی کامل دارد تا نسبت به برنامه ریزی منظم این جلسات و بررسی گزارش اقدامات در خصوص تعداد پرونده های تشکیل شده و اسناد صادره اقدام کند.

در این جلسه حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛ حمید کشاورز، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران؛ الیاس صهبا، مدیر اداره اسناد و املاک مولوی؛ محمدرضا ابراهیمی، مدیر دبیرخانه ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران؛ آلا نجار وظیفه دان، مدیر دفتر توسعه محله های خزانه، علی آباد، نازی آباد و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان  حضور داشتند.

انتهای پیام 

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 18206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =