در جلسه ۱۸۸۸ معاونت ترافیک چه مواردی از سوی مردم مطرح شد

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران درباره مشکلات مطروحه در جلسه امروز ۱۸۸۸ گفت: دو مشکل در حوزه چک اپراتوری و بروزرسانی اطلاعات طرح ترافیک در سایت «تهران من» وجود داشت که در دو ماه گذشته باعث ایجاد اختلال در سیستم شده بود و این موضوع باعث گلایه شهروندان شده است و تماس‌ها هم بیشتر در همین رابطه بود.

پوریا علیمردانی در گفت‌وگو با شهر درباره موضوعات مطرح شده از سمت شهروندان در جلسه ارتباط تلفنی با مردم بیان کرد: بیشتر موارد مطروحه درباره اختلالات در سایت «تهران من» بود. به طوری که بروزرسانی اطلاعات در زمان تعیین شده انجام نشده بود.

وی ادامه داد: ضمن عذرخواهی از شهروندان هم‌اکنون این اختلال برطرف شده است. البته هنوز به صورت کامل اطلاعات بروز رسانی نشده اما اقدامات به سرعت درحال انجام است تا با همکاری سازمان فاوا، شرکت کنترل ترافیک و معاونت حمل و نقل و ترافیک این اختلال هرچه سریع‌تر برطرف شود.

بیش از ۸۰ درصد پیام‌های حوزه معاینه فنی مربوط به معاینه فنی نیست

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی مرکزی خودروهای تهران ، در ادامه این جلسه ارتباط تلفنی درباره موضوعات مطروحه به شهر توضیح داد: خوشبختانه امروز دو تماس داشتم و موضوع آن تقدیر و تشکر از همکاران ما در مراکز معاینه فنی بود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی مرکزی خودروهای تهران با بیان اینکه عمده انتقادات و بیش از ۸۰ درصد پیام‌های حوزه معاینه فنی مربوط به معاینه فنی نمی‌شود، افزود: بخش تعمیرات خودرو در حوزه معاینه فنی نیست؛ شرکت ما مثل یک آزمایشگاه عمل می‌کند و فقط می‌تواند ایرادات و عیوب خودرو را به مالک اعلام کند. اینکه چگونه ایراد برطرف شود باید از طریق تعمیرگاه‌های تخصصی و مجاز خودرو پیگیری شود.

مقدم در ادامه عنوان کرد: اغلب شهروندان به تعمیرگاه‌های غیرمتخصص و سودجو مراجعه می‌کنند و امکان برطرف ایراد را ندارند، به همین خاطر تصور می‌کنند که مراکز معاینه فنی برای صدور گواهی سخت گیری می‌کند. تجهیزات معاینه فنی کاملاً مکانیزه، کالیبره و به روز است.

وی در ادامه متذکر شد: اینکه ایراد خودرو برطرف نمی‌شود به علت خوب نبودن کار تعمیرکار و استفاده از قطعات نامرغوب است. متأسفانه قطعات خودرو در کشور استاندارد ندارند و قطعات کپی و غیراصل در بازار هم زیاد است.

۵۰ درصد تماس‌های روزانه ۱۸۸۸ مربوط به حمل و نقل است

الهه علی‌پناه در گفت‌وگو با شهر، ضمن اشاره به برگزاری جلسه ارتباط تلفنی معاونت حمل و نقل در هر ۶ ماه، بیان کرد: این جلسه با حضور معاون شهردار، مدیران سازمان و مدیرعامل‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل نظیر شرکت بهره برداری مترو تهران، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، کنترل ترافیک و … برگزار می‌شود. مدیران موضوعات مربوطه در هر حوزه را در جلسه تماس‌های تلفنی شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ پاسخ می‌دهند.

مسئول سامانه ۱۸۸۸ سازمان و معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به‌طور متوسط روزانه ۷۵۰ تماس ورودی در سامانه ۱۸۸۸ ثبت می‌شود، افزود: حدود ۵۰ درصد این تماس‌ها مربوط به حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک است که بیشترین گلایه مندی‌های شهروندان در سامانه پیرو تأخیر اتوبوس‌های بخش خصوصی و شرکت واحد است.

وی با بیان اینکه معاونت درصدد افزایش رضایت مندی شهروندان است، گفت: بیشترین موضوعات مطرح‌شده در ۶ ماه دوم امسال مربوط به اختلال سامانه «تهران من»، تأخیر اتوبوس‌ها و ورود مردان در واگن ویژه بانوان در مترو بود.

شهروندان خواستار نصب موانع در پیاده راه‌ها هستند

مهدی گلشنی با بیان اینکه موضوع جلسه قبلی ارتباط تلفنی روی مشکلات حمل و نقل عمومی متمرکز بود، اضافه کرد: امروز بیشتر اعتراضات روی رسیدگی به وضعیت پیاده راه‌ها و نصب موانع برای جلوگیری از ورود موتورسواران به پیاده راه‌ها بود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق در ادامه عنوان کرد: کوتاه شدن خطوط، ایجاد ایستگاه‌ها، جابجایی سقف پایانه‌ها و ... از جمله دیگر مشکلات مطرح شده از سمت شهروندان بود.

مشکلات نرم افزاری «سامانه تهران من» و تأخیر اتوبوس در صدر گلایه شهروندان

حسین‌رضا شهیدزاده اسدی درباره جلسه ارتباط تلفنی امروز، بیان کرد: بیش از ۳۰۰ پیام ورودی با حوزه معاونت حمل و نقل از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح امروز برقرار شد. بیشتر این پیام‌ها مربوط به مشکل حوزه نرم افزاری سامانه تهران من و تأخیر اتوبوس‌ها در نرم افزار مربوطه است.

مشاور و مدیر دفتر حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مسائل داخلی نیروهای شهرداری درباره دریافتی‌ و ارتقای حقوق و مزایا از جمله دیگر موضوعات تماس تلفنی امروز بود، افزود: بخش دیگر تماس‌ها مربوط به سرویس‌های رفاهی است که باید در پایانه‌های تاکسیرانی ساخته شود. دسترسی به آسانسورها در تعدادی از ایستگاه‌های مترو و خرابی پله برقی‌ها از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در تماس تلفنی شهروندان بود.

۳۷۰ تماس تلفنی در جلسه ارتباط تلفنی با معاون شهردار تهران

حجت الله فرجی با بیان اینکه امروز حدود ۳۷۰ شهروند تماس تلفنی برقرار کردند، عنوان کرد: از این تعداد تماس حدود ۲۲۵ تماس توسط مدیران معاونت حمل و نقل پاسخ داده شد و بقیه تماس‌ها قطع شده بود.

رئیس سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری تهران درباره موضوعات تلفنی شهروندان در جلسه امروز، توضیح داد: عمده شکایت‌های مطرح شده امروز مربوط به تأخیر و کمبود اتوبوس‌ها، عدم بروزرسانی سامانه تهران من، درخواست تعمیر آسانسور در تعدادی از ایستگاه‌های مترو، درخواست نصب تابلو و علائم ترافیکی در تعدادی از معابر، عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و بازنشستگان شرکت مترو، انتقاد نسبت به نرخ کرایه تاکسی و عدم وجود امکانات رفاهی در پایانه‌های تاکسیرانی به ویژه سرویس بهداشتی و نمازخانه بود.
 

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 18215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =