افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی کرایه تاکسی در تهران پیش‌بینی شده است

اسماعیل‌بگی درباره افزایش کرایه تاکسی در سال جدید بیان کرد: باتوجه به افزایش هزینه‌های بالای نگهداری خودرو، بیمه و معیشت رانندگان با توافق کمیسیون حمل و نقل میانگین ۲۵ درصد تا سقف ۳۵ درصد افزایش کرایه تاکسی پیش‌بینی شده است. 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اسماعیل‌بگی سه شنبه- ۲ اسفند ۱۴۰۰- در چهل و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ گفت: سازمان تاکسیرانی تهران با حدود ۷۸ هزار تاکسی مشکلات مشخصی دارد؛ ۵۰ درصد ناوگان فرسوده است و میانگین سنی رانندگان بیش از ۵۵ سال است و با مشکلات جدی معیشتی برای رانندگان مواجه هستیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره افزایش کرایه تاکسی در سال جدید بیان کرد: باتوجه به افزایش هزینه‌های بالای نگهداری خودرو، بیمه و معیشت رانندگان با توافق کمیسیون حمل و نقل میانگین ۲۵ درصد تا سقف ۳۵ درصد افزایش کرایه تاکسی پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان اینکه طبق عرف و معمول ۲۰ درصد افزایش کرایه شبانه خواهیم داشت، افزود: برای فعالیت تاکسی‌های ویژه مدرن افزایش حدود ۸۰ درصد را پیش‌بینی کرده‌ایم. 

اسماعیل‌بگی گفت: صدور پروانه حکم خط و ماموریت و مرخصی‌ها که میانگین افزایش ۲۵ درصد است، در این لایحه دیده شده است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: اگر در حوزه هوشمندسازی، سیستم‌های ارائه خدمات به تاکسیرانان داشته باشیم، بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 18218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =