فرصت ۶ ماهه به شهرداری برای راه‌اندازی سامانه تعیین نرخ تاکسی تصویب شد

اعضای شورای شهر با اتفاق آرا به شهرداری تهران ۶ ماه فرصت دادند که نسبت به راه‌اندازی سامانه تعیین نرخ تاکسی مبتنی بر شرایط ترافیکی شهر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اسماعیل بگی سه شنبه- ۳ اسفند ۱۴۰۰- در جریان بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه برچسب کرایه‌ها بر مبنای QR کد است، گفت: یک سامانه در تاکسیرانی وجود دارد که محاسبه می‌کند که کرایه را براساس ساعات اوج چطور افزایش یابد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: نرخ کرایه تاکسی‌های خطی براساس اسکن QR کد تعیین می‌شود و برای تعیین این نرخ برای تاکسی‌های گردشی و تلفنی با چند استارتاپ وارد مذاکرده شده‌ایم. 

اصغر قائمی عضو شورای شهر درباره بارکد دوبعدی (QR کد) توضیح داد: این بارکد در واقع تنها یک روش پرداخت است و به هیچ عنوان داده پیمایش و زمان به آن افزوده نمی‌شود و به‌ نظرم حداکثر ظرف ۶ ماه سامانه تعیین نرخ کرایه تاکسی در کلیه خطوط راه‌اندازی شود. 

چمران رییس شورای شهر هم تاکید کرد: این سامانه تا ۶ ماه دیگر راه‌اندازی شود تا شهرداری تهران پس از راه‌اندازی این سامانه در ساعات اوج ترافیک نسبت به نرخ کرایه تا ۳۵ درصد براساس محاسبه سیستم اقدام کند. 

سرانجام این پیشنهاد به اتفاق آرا تصویب شد.

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 18226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =