پیشنهاد امانی برای جلوگیری از اعمال سلیقه در نرخ تاکسی مصوب شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لایحه تعیین نرخ تاکسی در سال ۱۴۰۱ گفت: در لایحه ذکر شود حداکثر افزایش ۳۵ درصد باید باشد. استفاده از «تا» به جای «حداکثر» جای اعمال سلیقه را باز می‌گذارد. اگر بنا نیست بیشتر از ۳۵ درصد افزایش پیدا کند از واژه «حداکثر» استفاده شود.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی سه شنبه- ۳ اسفند ۱۴۰۰- در جریان بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ گفت: نرخ‌گذاری تاکسی با نرخ‌گذاری مترو و اتوبوس متفاوت است، در نرخ‌گذاری تاکسی بر لبه تیغ حرکت می‌کنیم و هر انحراف به ضرر مردم یا تاکسیرانان است؛ در نتیجه باید مصوبه‌ای داشته باشیم که تفسیر و تنازع را تا حد ممکن کاهش دهد.

امانی اضافه کرد: اعداد افزایشی باید در قالب جدول و به صورت کمی و مشخص باشد.هوشمندسازی آرزوی ما است و اتفاق خوبی است اما هنوز عملیاتی نشده و اجرای آن ابهاماتی دارد و تا آن زمان باید همه چیز کمی و مشخص باشد.

او همچنین در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مبنی بر راه‌اندازی سامانه هوشمند تاکسیرانی گفت: وقتی مدیرعامل می‌گوید هم‌اکنون امکان راه‌اندازی آن وجود دارد چرا تا پایان سال مهلت بدهیم؟ ما در مصوبه‌های زیادی شهرداری را موظف کردیم اما خیلی از آن‌ها عملیاتی نشد و هیچ مدیری هم بابت انجام ندادن مصوبه بازخواست نشده است؛ در نتیجه اگر الان امکان‌ راه‌اندازی دارد، معطل نکنیم که باز مردم در ترافیک یا بارندگی گرفتار در صف تاکسی بشوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان کرد: در مصوبه ما باید مستقیم شهرداری تهران را مورد خطاب قرار بدهیم و نه سازمان یا شرکت را.

همچنین مهدی چمران با تاکید بر این موضوع گفت باید این موارد اصلاح شود و در نهایت پیشنهاد امانی در مورد استفاده از واژه «حداکثر» مصوب شد.

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 18232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =