شناسایی و طعمه‌گذاری بیش از ۸ هزار کلونی فعال جانوران موذی در منطقه ۱۵

طی ۱۱ ماه نخست سال توسط اکیپ‌های ساماندهی، ۸ هزار و ۷۶۵ منفذ فعال و غیرفعال جانوران موذی در نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ شناسایی و طعمه‌گذاری شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: این تعداد منافذ فعال و غیر فعال موش در این منطقه با مشارکت شهروندان از طریق ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ و گشت های مستمر اکیپ های مبارزه با جانوران موذی اداره ساماندهی شناسایی و طعمه گذاری شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۹۲ هزار و ۵۵۰  گرم طعمه و هزار و ۱۹۰ تله چسبی و فلزی در اماکن مخروبه، متروکه، دولتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، نظامی، عمومی، معابر، کانالها و فضای سبز گذاشته شده است، افزود: در این راستا در مجموع ۳۹۵ لاشه موش جمع آوری شد.

استرابی به اقدامات انجام شده در بهسازی محیط اشاره کرد و گفت: ۶۱۵ منفذ با مصالح مقاوم مسدود، ۲ هزار و ۱۴۲ منفذ لانه کوبی و ۵۹۵ مورد نصب دریچه به منظور از بین بردن زیستگاه های جانوران موذی در نواحی هفتگانه انجام شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه به تشریح دوره های آموزشی مقابله با جانواران موذی پرداخت و گفت: انتشار ۱۶ کلیپ آموزشی در گروه های مجازی محلات، برگزاری ۳ مسابقه با موضوع نقاشی، کتابخوانی و دلنوشته با عنوان «برای شهر من» و برگزاری کارگاه آموزشی چهره به چهره با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای دانش آموزان مقاطع دبستان تا متوسطه نوبت اول از جمله این برنامه است.

او در پایان با اشاره به اینکه رها کردن زباله در معابر یا قراردادن آن‌ها در کنار مخازن زباله می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای جانوران موذی باشد از تمامی شهروندان و صنوف خواست با  ایجاد شرایط بهداشتی و عدم تخلیه زباله در معابر و کانال ها و قراردادن زباله در نزدیک ترین مخزن مخصوص زباله راس ساعت ۹ شب، به شرایط بهداشتی شهر به منظور جلوگیری از معضل افزایش جمعیت موش ها کمک کنند.

انتهای پیام

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 18235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =