پرداخت کرایه تاکسی بر اساس میزان ترافیک از نیمه دوم ۱۴۰۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران بر فراهم کردن بستر و راه اندازی سامانه هوشمندسازی تاکسیرانی تاکید دارند و با راه اندازی این سامانه در پرداخت کرایه تاکسی‌ها در ساعات اوج ترافیک و بارندگی‌ها تغییراتی در پرداخت کرایه‌ها ایجاد خواهد شد و به رانندگان این اجازه را خواهند داد که در ساعات اوج ترافیک و بارندگی مبلغ بیشتری را از مسافران دریافت کنند. 

به گزارش خبرنگار شهر، سید مجتبی شفیعی سه شنبه- ۳ اسفند ۱۴۰۰- در پایان چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ گفت: براساس لایحه شهرداری تهران افزایش نرخ ۲۵ درصدی و سقف ۳۵ درصدی جهت افزایش کرایه‌های تاکسی در سال آینده ارائه شده بود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امروز این مسئله در صحن مورد بررسی قرار گرفت، افزود: اعضای شورا با افزایش متوسط ۲۵ درصد و تا سقف ۳۵ درصد کرایه‌های تاکسی برای برخی از خطوط موافقت کردند. 

وی در ادامه عنوان کرد: البته طبق روال سال‌های گذشته و در چارچوب تعیین شده نرخ کرایه‌های تاکسی از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد که به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. 

شفیعی همچنین با اشاره به هوشمندسازی خدمات تاکسیرانی گفت: اعضای شورای شهر تهران بر فراهم کردن بستر و راه اندازی سامانه هوشمندسازی تاکسیرانی تاکید دارند و براساس تصویب اعضای شورای شهر تهران سازمان تاکسیرانی موظف شد در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ هوشمندسازی مرکزی را راه اندازی کند. 

معاون شهردار تهران افزود: با راه اندازی این سامانه در پرداخت کرایه تاکسی‌ها در ساعات اوج ترافیک و بارندگی‌ها تغییراتی در پرداخت کرایه‌ها ایجاد خواهد شد و به رانندگان این اجازه را خواهند داد که در ساعات اوج ترافیک و بارندگی مبلغ بیشتری را از مسافران دریافت کنند. 

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای شهر تهران با راه اندازی این سامانه رانندگان مجاز هستند تا ۳۰ درصد در زمان اوج ترافیک و بارندگی کرایه بیشتری از مسافران دریافت کنند. 

شفیعی به تعیین کرایه سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: مبنای ما به طور متوسط ۲۵ درصد و تا سقف ۳۵ درصد خواهد بود.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان درخصوص مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تبلیغات داخل و خارج تاکسی‌ها تصریح کرد: البته این موضوع مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و براساس آن درآمدی برای رانندگان ایجاد خواهد شد. 

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 18241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =