جزئیات نخستین رویداد مردمی ایده‌پردازی شهری

مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران درباره جزییات برگزاری اولین رویداد مردمی ایده‌پردازی شهری تهران توضیحاتی ارائه داد.

محمدعلی الفت‌پور مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره برگزاری اولین رویداد مردمی ایده‌پردازی شهری تهران ۱۴۰۴ گفت: شهرداری تهران به منظور مشارکت همه مردم تهران، متخصصان و دانشگاهیان در مدیریت شهر، اولین رویداد مردمی ایده‌پردازی شهری تهران با عنوان «۱۴۰۴» را اجرا خواهد کرد.

وی در توضیح زمان برگزاری این رویداد عنوان کرد: مهلت ثبت نام این رویداد از ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

الفت‌پور درباره نحوه ارسال آثار گفت: ایده‌ها پس از دریافت، در سامانه ثبت و بعد از آن توسط کارشناسان ارزیابی می‌شود. پس از آن تعدادی از شرکت کنندگان در مقابل داوران ایده‌های خود را مطرح می‌کنند؛ سپس شهرداری تهران پای کار می‌آید تا این ایده‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران دربا اشاره به اهدای جوایز به ایده‌های برتر، افزود: این جشنواره در پنج موضوع عمومی مشارکت مردم در طراحی، بهسازی و بازسازی شهری با رویکرد معماری ایرانی و اسلامی، کسب و کار و درآمدزایی پایدار شهری، راه‌حل‌های افزایش مشارکت اجتماعی مردم در بستر محلی، روش‌های هوشمند، خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت و طرح‌ها و ایده‌های نو در رفع آلودگی هوا و ترافیک برگزار می‌شود.

الفت‌پور ادامه داد: محور تخصصی جشنواره با رویکرد اصلاح فرایند صدور پروانه است که گروه‌های مختلف دانشگاهی و کارکنان شهرداری در آن شرکت می‌کنند؛ فرایند صدور پروانه در حال حاضر بالغ بر ۳۶۰ روز زمان می‌برد و یکی از بزرگترین نارضایتی‌ها را در شهر تهران ایجاد کرده که باید در اسرع وقت آن را اصلاح و به حدود دو ماه برسانیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چند ایده برای این رویداد ثبت شده، ادامه داد: همچنین اولین رویداد بین کلانشهرها نیز در این برنامه دیده شده است که ۲۱ کلانشهر با کدهای ثبت نامی که برای آنها در نظر گرفته شده شرکت می‌کنند؛ ثبت نام در این رویداد در سایت‌های Http://۱۸۸۸.tehran.ir، Http://۱۴۰۴.tehran.ir ، www.tehran.ir  و تماس با سامانه ۱۸۸۸ قابل انجام است.

مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان و در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ طی دو روز، ابتدا ارزیابی اولیه و آموزش برای حل مساله و روز دوم رویداد، بررسی ایده‌ها برای انتخاب ایده‌های برتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 18246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =