جمع‌آوری هر هفته ۲۰۰ تن پسماند خشک در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از استمرار اجرای طرح کاپ و طرح شنبه‌های بدون پسماند با مشارکت منظم حدود ۳۸۰ خانوار در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی با تأکید بر دو مزیت مهم اجرای طرح کاپ همچون کاهش یا حذف پدیده مذموم زباله‌گردی و کاهش میزان تولید پسماند گفت: طرح شنبه‌های بدون پسماند از جمله طرح‌های زیرمجموعه طرح کاپ به شمار می‌رود که هر هفته توسط خودروهای ملودی در سطح نواحی ۶گانه و محلات ۱۴گانه منطقه ۱۲ به اجرا درمی‌آید.

یزدی دراین‌باره تشریح کرد: در این طرح رانندگان خودروهای ملودی که با کاورهای مخصوص طرح مشخص شده، روزهای شنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر نسبت به جمع‌آوری کیسه‌های خشک از منازل شهروندان اقدام و هم‌زمان آموزشگران این طرح، آموزش‌های لازم را در این حوزه به شهروندان یادآوری می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۰ غرفه جمع‌آوری پسماند در سطح این منطقه ادامه داد: متصدیان این غرف نیز هنگام مراجعه شهروندان، آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم را ارائه می دهند و با ثبت اطلاعات شهروندان و تناژ پسماند تحویلی در اپلیکیشن جاروب که روی تلفن همراه تحویل‌دهندگان نصب شده، آمار دقیقی از وضعیت تحویل پسماند در منطقه به دست می‌آورند.

شهردار قلب طهران در مورد آمار جمع‌آوری پسماند خشک در این منطقه توضیح داد: به طور میانگین هر هفته از طریق این طرح و در قالب تفاهم‌نامه با ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی ۴۰ واحد به بالا، در حدود ۲۰۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود که این آمار در ماه پایانی سال و هم‌زمان با خانه‌تکانی‌ها در حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از توزیع کیسه زباله، کارتن‌پلاست و بروشورهای آموزشی به منظور تشویق شهروندان برای شرکت در این طرح خبر داد و بیان کرد: در حوزه مدیریت پسماند برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ هم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که شست‌وشو و رنگ‌آمیزی غرف ۱۰گانه، بازسازی و رنگ‌آمیزی ناوگان خودرویی و توزیع بروشور و کیسه زباله در روز طبیعت در بوستان‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

شهروندان برای تحویل پسماند خشک به اداره پسماند منطقه ۱۲ می‌توانند با شماره ۹۶۰۲۸۵۳۱-۰۲۱ تماس بگیرند یا از طریق ارسال پیام به صفحه مجازی این اداره به نشانی pasmand.m۱۲ اقدام کنند.

انتهای پیام 

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: 18252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =