کاشت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اصله درختچه در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از توسعه عرصه سبز این منطقه با کاشت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اصله درختچه در قطعات فضای سبز معابر، جنگلکاری‌ها و بوستان‌ها خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت با اشاره به کاشت گونه های متناسب با اقلیم شهر تهران با هدف تعدیل هوا و زیباتر شدن معابر در آستانه فصل بهار گفت: در همین راستا، علاوه بر کاشت ۳۵۵۰ درختچه، ۲۳۳۰ اصله درخت نیز در قطعات فضای سبز محدوده این منطقه با نهال غالب کاج، اقاقیا، زبان گنجشک و زیتون تلخ طی ماه گذشته کاشته شد.
هدایت در ادامه به برنامه کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان اشاره کرد و افزود: در همین راستا تاکنون ۱۴۷ نهال رایگان از طریق ثبت پیام شهروندان در سامانه ۱۳۷ و مراجعه به آدرس اعلام شده در باغچه ها کاشته شده است.
شهردار منطقه در بخش دیگر از سخنان خود به پیشرفت ۹۵ درصدی عملیات به زراعی فضای منطقه پرداخت و افزود: این اقدام با هدف تقویت رشد درختان و نشاط بخشی به طبیعت این محدوده در قالب ترمیم تشتک در بیش از۴۵۰ هزار اصله درخت، اجرای ۹۵۰ هزار مترمربع کندوکوب و بیش از ۱۰۰ هزارمتر مربع مرمت انهار و ... به اتمام رسیده است.
او همچنین با اشاره به اتمام فعالیت هرس درختان توت و نارون از ابتدای آذرماه تاکنون اظهار کرد: عملیات هرس در راستای سهولت تردد عابرین و خودروها، حذف شاخه های بیمار و زیباسازی منظر شهری در نزدیک به ۴۵ هزار اصله درخت در کلیه بوستان ها، لچکی ها، بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه اجرا شد.
این مسئول یکی از اقدامات اساسی برای بهبود رشد درختان را کودپاشی آن ها اعلام و بیان کرد: به همین منظور بیش از ۱۷ تن کود غنی شده گرانوله که جایگزین کودهای شیمیایی شده است، برای تقویت فضای سبز پارک ها و جنگل کاری منطقه مصرف شد.
هدایت خاطرنشان کرد: عملیات باندینگ و روغن پاشی درختان در روزهای آینده آغاز و تا پایان سال جاری برای بیش از ۱۰ هزار اصله درخت انجام می شود.

انتهای پیام
 

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 18339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =