اجرای طرح «هر محله یک پسماند مارکت» در سال آینده

طرح پسماند مارکت که در قالب دریافت رسید خرید کالا به ازای تحویل پسماند خشک تعریف می‌شود، در منطقه ۱۷ اجرایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح پسماند مارکت، گفت: طرح «پسماند مارکت» برای نخستین بار در سطح منطقه ۱۷ اجرا شد و شهروندان استقبال خوبی از این طرح داشتند.

وی افزود: طرح پسماند مارکت یا دریافت کالا در ازای تحویل پسماند، برای اولین بار و با محوریت هر ناحیه یک پسماند مارکت در منطقه ۱۷ اجرا می شود. این طرح در ناحیه یک در خیابان شهید قفیلی غرفه بازیافت آلاله و سوپرمارکت مقابل آن، در ناحیه ۲ در خیابان مسجد غرفه بازیافت سلامت و سوپرمارکت مقابل آن و در ناحیه ۳ در در خیابان شهید شهسوار حقیقی جنوبی و غرفه بازیافت شهسوار و فروشگاه همجوار اجرا می شود و قرار است در سال ۱۴۰۱ با محوریت هر محله یک پسماند مارکت اجرا شود.

شنگی با اشاره به نحوه  اجرای این طرح تصریح کرد: قبل از اجرای این طرح، شهروندان با تحویل پسماندهای خشک خود، مبلغی از غرفه های بازیافت دریافت می کردند که در این طرح به ازای تحویل پسماندهای خشک، رسید دریافت کالا دریافت می کنند.

شهردار منطقه در ادامه گفت: شهروندان می توانند به فروشگاه مقابل غرفه مراجعه کنند و کالای موردنظر خود را با ارائه این رسید، خریداری کنند. فروشگاه مدنظر نیز تخفیفی برای این شهروندان در نظر گرفته است.

شنگی با اشاره به مزایای این طرح اظهار کرد: از مزایای این طرح می توان به امکان اجرای آن در ۱۴ غرفه در سطح منطقه، عدم نیاز به زیرساخت و صرف هزینه، ترغیب اصناف فعال به مشارکت در اجرای طرح و ایجاد دیدگاه زیست محیطی در شهروندان نام برد.

شهردار منطقه دارالشهدا به روش های آگاه رسانی و اطلاع رسانی به شهروندان منطقه اشاره کرد و گفت: این طرح از طریق نصب تابلوی پسماند مارکت بر روی فروشگاه، چاپ و نصب پوستر بر روی غرف بازیافت، تهیه کلیپ های آموزشی و اطلاع رسانی و ارسال در گروه ها و کانال های مجازی شهروندی و توزیع بروشور و تراکت آموزشی به اطلاع شهروندان می رسد.

انتهای پیام/

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 18342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =