مصوبات پنجاهمین جلسه شورا چه بود؟

در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران چندین مصوبه جدید به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، یکشنبه- ۸ اسفند ۱۴۰۰- لایحه حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این خصوص گفت: معمولا یک قیمت پایه برای مزایده تعیین می شود و فرمولی داریم و براساس ۵۰ درصدی که سال گذشته غرفه ها به فروش رفتند، به عنوان قیمت پایه سال جدید مشخص می شود و به مزایده می‌رود. 

وی افزود: تعدادی از غرف هم هستند که به نوعی خرج خود را در نمی آورند و ضررده هستند و آن ها با قیمت کارشناسی تعیین نرخ می شوند و با تعدادی از غرف سودده بسته می‌ شوند و به صورت یکجا برای مزایده می روند. 

پس از بحث و بررسی در نهایت این لایحه با ۲۰ رای موافق تصویب شد. 

همچنین در جلسه امروز شورا سازمان میادین مکلف شد برای حمایت از اقشار کم درآمد در محلات کمتر برخوردار براساس نرخ های حمایتی نرخ میوه را ۱۵ درصد کمتر از سایر غرف در ۵۶ محله شناسایی شده ارائه کند.

لایحه نرخ ورودیه و حق توقف (ساعتی) وسایط نقلیه وارده به میدان مرکزی و میادین فرعی سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری تهران در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد و در نهایت این لایحه با اکثریت آرا تصویب شد.

در پنجاهمین جلسه شورا لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند عادی در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد و در نهایت این لایحه با ۱۹ رای موافق تصویب شد. 

لایحه بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی نیز بررسی شد و در نهایت این لایحه با ۲۰ رای موافق تصویب شد.

لایحه بررسی بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد و در نهایت این لایحه با ۱۹ رای موافق تصویب شد.

در پی بررسی لایحه بهای خدمات تخصصی ایمنی و آتش نشانی نیز این لایحه با ۱۹ رای موافق تصویب شد.

لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد و در نهایت این لایحه با ۱۷ رای موافق تصویب شد.

به گزارش شهر در ادامه جلسه شورا لایحه «نرخ بهای خدمات فعالیت مشاغل سیار و بی کانون» بررسی شد که قدرت الله محمدی در خصوص این لایحه گفت: برای ون کافه ها از زمان پیدایش تا ۲ ماه قبل هیچ اقدامی از طرف شهرداری صورت نگرفته ولی الان سر و سامان گرفته اند.

پس از بحث و بررسی در نهایت این لایحه با ۱۹ رای موافق تصویب شد. 

همچنین لایحه «اجاره بهاء خدمات کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات در سطح شهر تهران» بررسی شد و با ۱۹ رای موافق تصویب شد.

لایحه بهای خدمات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد. حجت الاسلام‌ میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص این لایحه گفت: همه امکانات سازمان برای مردم است و تا جایی که می توانیم قیمت ها را کاهش می دهیم تا مردم استفاده لازم را از خدمات ببرند؛ در نهایت این لایحه با ۱۹ رای موافق تصویب شد. 

در ادامه لایحه بررسی بهای خدمات بازدید از برج میلاد در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد؛ محمد امین توکلی زاده درباره این لایحه گفت: بحث‌های خوبی در کمیسیون های مشترک انجام شده و به همه بندهای تخفیفی فکر شده و قیمت تمام شده نیز ۱۷۰ تومان است. 

وی در ادامه بیان کرد: گردشگران خارجی و افراد خارجی که برای تحصیل در کشور هستند با آن ها مانند ایرانی ها رفتار شود و آن ها هم قیمت تعرفه را پرداخت کنند؛ در نهایت لایحه با اکثریت آرا تصویب شد.

انتهای پیام/

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 18390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =