۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 1852

تهران و ترسی به نام زلزله/۲۱

تهران در خرداد ماه ۱۵ بار لرزید

آمار لرزه نگاری استان تهران و مناطق همجوار در خرداد ۱۳۹۹ منتشر شد
تهران در خرداد ماه ۱۵ بار لرزید

براساس مقایسه و تحلیل آماری رویدادهای بزرگتر از ۲، ۵ (در مقیاس امواج درونی زمین) در تهران بزرگ، استان تهران و کشور، کل رویدادهای ثبت شده خرداد در سطح کشور ۳۳۳ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۲، ۵ تا ۵، ۷ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) و در تهران در محدوده مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی ۲، ۵ ریشتر به بالا روی ‌نداده است.

در خرداد ماه از تعداد ۳۳۳ زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲، ۵ ریشتر در سطح کشور تعداد ۲۱۸ (۶۵ % زمین لرزه های رویداده در این ماه) با بزرگی تعریف شده در بازه ۳› بزرگی زلزله ≥ ۲، ۵؛ تعداد ۹۷ (۲۹ % زمین‌لرزه‌ها) با بزرگی تعریف شده در بازه ۴› بزرگی زلزله ≥ ۳؛ تعداد ۱۸ ( ۶% زمین‌لرزه‌ها) با بزرگی تعریف شده در بازه بزرگی زلزله ≥ ۴ در سطح کشور رخ داده است.

زمین لرزه های رخ داده در استان تهران

همچین در استان تهران از تعداد ۳۳۳ رویداد زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲، ۵ ریشتر در محدوده جغرافیایی کشور، تعداد ۱۵ زمین‌لرزه  با بزرگی بیش از ۲، ۵ (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران روی داده که ۸ عدد از آنان در محدوده جغرافیایی استان تهران اتفاق افتاده است.

۲۰ خرداد ؛ بزرگترین زمین‌لرزه 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، روز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه ۹۹ زلزله ای به بزرگی ۵.۷ (در مقیاس امواج درونی زمین) عمق ۱۴ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۲ کیلومتری بیرم شهرستان لارستان استان فارس را لرزاند که خوشبختانه هیچ مورد مصدومیت و یا تلفات جانی گزارش نشد.

شبکه‌ لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در خرداد ماه سال ۹۹، تعداد ۱۰۲۱ زمین‌لرزه که در ایران و نواحی مرزی روی داده است را ثبت و تعیین محل کرده‌اند.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 1852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =