اجرای طرح «قصه اسباب بازی‌ها» در راستای کمک به خانواده‌های محروم

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از اجرای طرح «جمع آوری و توزیع اسباب بازی و پوشاک کودک» در شهر تهران خبر داد.

محمد کیخا در گفت‌وگو با شهر، درباره اجرای طرح «جمع آوری و توزیع اسباب بازی و پوشاک کودک» همزمان با روز احسان و نیکوکاری توضیح داد: همزمان با روز احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفند به مدت یک هفته طرح جمع آوری و توزیع اسباب بازی و پوشاک کودک برای خانواده‌های محروم با همکاری شهروندان تهرانی و همراهی تعدادی از موسسات خیریه انجام خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی مدیریت پسماند شهر تهران ضمن تاکید بر اهمیت موضوع «استفاده مجدد» در مدیریت بهینه پسماند افزود: بسیاری از افراد وسایل بلااستفاده‌ای در خانه دارند که به هر دلیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند یا کمتر استفاده شده‌اند و از چرخه استفاده خودشان خارج کرده‌اند؛ این وسایل به عنوان پسماند یا زباله از خانه‌ها خارج می‌شود که به عنوان باری بر دوش مدیریت شهری برای تفکیک و بازیافت است که در این زمان مفهوم استفاده مجدد از وسایل دست دوم معنی می‌یابد.

کیخا در ادامه عنوان کرد: برای مثال گاهی اوقات وسایل برقی یا اسباب بازی های دست دومی هستند که با یک تعمیر جزئی می‌تواند دوباره کار کند؛ همین وسایل را که بعضی از خانواده ها تمایل به استفاده ندارند را می‌توان با استفاده از یک سازوکار مردمی به دست نیازمندان رساند.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ غرفه بازیافت در سطح شهر آماده دریافت وسایل اسباب بازی و پوشاک کودک از شهروندان هستند، اضافه کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین غرفه‌ بازیافت، وسایل اسباب بازی و پوشاک کودک را به دست افراد مستقر در غرفه‌ها برسانند؛ طبق فرآیندی از پیش تعیین شده تمامی این وسایل از غرفه‌ها جمع آوری و از طریق موسسات خیریه مشخص، دسته بندی شده و متناسب با نیاز هر خانواده، کالاها به افراد تحویل داده خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند؛ طرح «قصه اسباب بازی‌ها» برای نخستین‌بار است که در شهر تهران  به مناسبت روز نیکوکاری و احسان در سطح مناطق ۲۲گانه تهران اجرا می‌شود.

کیخا در پایان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند کالاهای خود (اسباب بازی و لباس کودک) را از روز ۱۴ اسفند به مدت یک هفته به غرفه‌های پسماند فعال در شهر تهران تحویل دهند. همچنین شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر عدد ۱ را به شماره واتساپ ۰۹۰۱۸۱۰۰۱۰۹ ارسال کنند.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 18529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =