آموزش رایگان کاشت سبزه‌های ماندگار به شهروندان منطقه ۱۴

کاشت، پرورش و نگهداری سبزه مرکبات ویژه ایام نوروز به شهروندان دارالمومنین تهران آموزش داده می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴،  علیرضا برزگر مرادی سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه تهیه سبزه نوروزی یکی از آئین و رسوم کهن و زیبای ما ایرانیان محسوب می شود، گفت: این ایده با نزدیک شدن نوروز و ایام پایانی سال و با هدف آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در خصوص استفاده از دانه های غیرخوراکی به جای بذور خوراکی انجام گرفته است.
برزگر مرادی ادامه داد: برای این منظور با مشارکت اداره فضای سبز، محیط زیست و با همراهی خانه فرهنگ شهید اندرزگو نسبت به تهیه فیلم های آموزشی و عملی مراحل تهیه سبزه مرکبات از زمان جمع آوری و آماده سازی بذر، نحوه کاشت،  شرایط پرورش و نگهداری اقدام شد.
به گفته وی؛ در این آموزش ها حفظ بذور و دانه‌های ارزشمند خوراکی مانند غلات و حبوبات همچنین حفظ گلدان سبزه ی ماندگار و سرسبز در فصل بهار، پایداری تاثیرات روانی بصری و زیست محیطی در محیط منازل، مورد توجه قرار گرفته است.
برزگر مرادی اظهار داشت: گلدان سبزه مرکبات قابلیت نگهداری سالیانه را به همراه داشته و در صورت نگهداری مناسب، جوانه ها پس از دو سال قابلیت تبدیل به نهال های مرکبات را نیز خواهند داشت.

انتهای پیام

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 18538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =