آتش سوزی دو خودرو در پارکینگ ساختمانی ۲۰ واحدی

صبح روز جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان هنگام دچار آتش سوزی شد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با شهر ضمن اعلام این خبر، افزود: ساعت ۱۰:۵۲ صبح امروز یک مورد آتش سوزی در مجتمع مسکونی واقع در خیابان هنگام، نرسیده به بزرگراه زین الدین به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. سه ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه تیم عملیاتی در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند، گفت: مشاهده شد که در یک ساختمان پنج طبقه مسکونی با ۲۰ واحد -طبقه همکف و طبقه منفی یک به عنوان پارکینگ بود- در طبقه منفی یک سه دستگاه خودرو (پراید، پرشیا و پژو ۴۰۵) وجود داشت که پراید و پرشیا دچار آتش سوزی شده و کاملاً شعله ور شده اند.

ملکی در ادامه توضیح داد: دود بسیار غلیظی به طبقات بالایی سرایت کرده بود. تعدادی از ساکنان در وضعیت نامناسبی گرفتار شده بودند؛ البته بسیاری از ساکنان ساختمان خود را به سطح پشت بام رسانده بودند و عده‌ای دیگر در واحدها محبوس بودند.

وی با بیان اینکه یک خودرو پژو ۴۰۵ خسارت‌های جزیی دیده بود، گفت: همزمان با اطفاء حریق و ایمن سازی محل، گروه‌های دیگر از طریق نردبان هیدرولیکی و نردبان دستی و همچنین نفوذ به داخل طبقات، عملیات نجات محبوس شدگان را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه درنهایت ۴۶ نفر از داخل این مجتمع مسکونی خارج شدند، افزود: حدود ۱۲ الی ۱۳ نفر دچار دود گرفتگی شده بودند که تحویل عوامل اورژانس شدند. آقایی حدود ۷۵ ساله که وضعیت وخیم‌تری نسبت به دیگران داشت به مرکز درمانی منتقل شد.

ملکی ضمن اشاره به خاموشی کامل آتش، گفت: آتش نشانان از سرایت و گسترش آتش به طبقات بالایی جلوگیری کردند. نیروهای آتش نشانی تا دقایقی دیگر محل حادثه را تحویل مالکان خواهند داد و علت حادثه توسط کارشناسان بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 18574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =