سازمان فرهنگی و هنری با «فصل دل‌تکانی» به استقبال بهار می‌رود

ویژه‌برنامه‌های استقبال از بهار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با عنوان «فصل دل‌تکانی» در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان در استقبال از بهار را تشریح کرد و گفت: این برنامه‌ها با عنوان «فصل دل‌تکانی» در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. 

وی از برگزاری برنامه «مهرآیین» خبر داد و افزود: سازمان فرهنگی هنری این برنامه را در مناسبت‌های گوناگون مذهبی و ملی با تجلیل از خانواده معزز شهدا برگزار می‌کند. این برنامه در آستانه سال نو نیز برگزار می‌شود و در آن گروه‌های جهادی با هماهنگی قبلی در خانه‌های شهدا حاضر می‌شوند و خانواده‌های شهدا را در خانه‌تکانی شب عید یاری می‌کنند. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: اتوبوس «کتابگرد هدهد» در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر تهران مستقر می‌شود و ضمن ارائه خدمات کتابخانه‌ای، توزیع محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان، آرزوهای آنها را در قالب نقاشی دریافت می‌کند. این نقاشی بر روی درخت آرزوها در یکی از مراکز خرید تهران نصب می‌شود و شهروندانی که در تدارک خرید شب عید هستند، می‌توانند آرزوهای کودکان را برآورده کنند.

فاطمیان‌پور با اشاره به اجرای برنامه میدانی «فصل دل‌تکانی» اضافه کرد: این برنامه به راه اندازی کاروان شادی و نوروزخوانی در خیابان های فرعی شهر اختصاص داشته و  برگزاری آیین‌های سنتی نوروز نواحی ایران و توزیع محصولات فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان بخش‌های اصلی آن است.

وی از تولید و انتشار بسته محصولات مجازی «فصل دل‌تکانی» خبر داد و گفت: هر یک از فرهنگ‌سراها در آستانه سال نو محصولات مجازی در قالب‌های گوناگون تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. همچنین دومین شماره از مجموعه «کتابراه» برای عرضه به صورت فیزیکی و مجازی در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی تولید می‌شود. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه طنز با موضوع صداقت، قناعت و نوروز است.

سازمان فرهنگی هنری برنامه‌هایی هم برای اجرا در ایام نوروز تدارک دیده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام 

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 18593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =