کانون‌های فرهنگی و هنری معلم‌های ما و بهترین مدیران کشور هستند

رییس سازمان فرهنگی و هنری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری و مراکز مشارکتی گفت: مردم می‌دانند با چه سواد و سلیقه‌ای در مسائل ورود پیدا کنند، پس باید بپذیریم کانون‌ها معلم‌های ما و بهترین مدیران کشور هستند.

به گزارش شهر وبه نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین اختتامیه ششمین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری و مراکز مشارکتی با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، یکشنبه ۱۵ اسفند در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار شد.

حجت‌الاسلام امرودی: سازمان فرهنگی هنری باید مکمل مردم باشد

در ابتدای مراسم، رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) و تشکر از همکاران برای برگزاری این جشنواره در مرکز مشارکت‌ها گفت: خیلی چیزها از حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) یاد گرفتیم. همه زندگی خود را مدیون ایشان هستیم. بزرگ‌ترین، بهترین،‌ دقیق‌ترین، معنوی‌ترین و باسابقه‌ترین کانون‌ها و NGOهای ‌ما همین هیئت‌های مذهبی هستند که در قالب اباعبدالله‌الحسین(ع) شکل گرفته است. شما منظم و منسجم‌تر از هیئت‌ها جایی را پیدا نمی‌کنید. من همیشه می‌گویم اگر مجموعه‌ای می‌خواهید که بی‌ریا، منسجم، پربازده و پرنتیجه و کم‌هزینه باشد و علاوه بر اینها همه نوع بازیگر از پیر و جوان تا بی‌سواد و باسواد در آن حضور داشته باشند، به هیئت‌ها و دستگاه اباعبدالله حسین(ع) بروید. این مجموعه‌ها الگوی بزرگی برای همه کانون‌های ماست.

وی افزود: حدیثی داریم که در آن گفته می‌شود «مردم مانند معادن طلا و  نقره هستند.» مردم چون دریایی هستند که خودشان می‌دانند کجا و با چه سواد و سلیقه و اهرمی در مسائل ورود پیدا کنند، باید بپذیریم که کانون‌های مردمی بهترین مدیران کشور هستند. کانون‌ها معلم‌های ما هستند. سازمان فرهنگی هنری کار بسیار بزرگی کرده است و باید در همه مقررات هم ذکر شود که هر کاری که مردم می‌توانند انجام دهند نباید سازمان فرهنگی هنری و حتی دولت انجام دهد.

حجت‌الاسلام امرودی بیان کرد: مردم بی‌ادعا وارد میدان می‌شوند. نیازها و علایق را می‌فهمند. مردم می‌دانند کجا چه اتفاقی باید رقم بخورد. با این تفاسیر می‌توان گفت فرهنگی می‌تواند موفق باشد که اتکایش به کانون‌های مردمی باشد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه گفت: جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری افتخاری بزرگی برای سازمان فرهنگی هنری است. ششمین جشنواره تشکیل شد، ارزیابی‌ها انجام شد اما بخش داوری سخت‌ترین بخش کار بود، زیرا سطح کارها بسیار بالا بود و همین موضوع انتخاب را برای داوران جشنواره سخت می‌کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: نگذارید فضای مجازی، غفلت‌ها و فرهنگ‌های غلط شما را سرگرم خود کند. وقت خود را در کانون‌ها بگذرانید. اگر می‌خواهید یک روز تاسف نخورید و امنیت خود را از دست ندهید این کانون‌ها را تقویت کنید. این کانون‌ها بهترین محل است زیرا بهترین کارهای ما کارهایی است که در کانون‌ها اتفاق می‌افتد. سازمان فرهنگی هنری هم باید مکمل مردم باشد. باید امکانات خود را در اختیار کانون‌ها قرار دهد تا این نهاد مردمی که هدیه شیعه، اسلام و اباعبدالله‌الحسین(ع) است برای ما بماند.

حسینی: مراکز مشارکتی و کانون‌ها آینده سازمان را می‌سازند

سید مجید حسینی سرپرست مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری در این مراسم با خیر مقدم به حاضران گفت: در مرکز مشارکت‌ها ایمان داریم که بخش مردمی و مشارکتی سازمان فرهنگی هنری، بخش آینده است و دنیا دارد در حوزه‌های مختلف به این سمت حرکت می‌کند. عرصه عمومی سازمان شامل مراکز مشارکتی و کانون‌ها عرصه مهمی است که حتماً آینده سازمان را می‌سازند و بخش‌های خلاق و پیشروی سازمان فرهنگی هنری محسوب می‌شوند. 

وی اضافه کرد: جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی بستری برای معرفی ظرفیت‌های این مراکز و شناساندن این ظرفیت‌هاست. فرایند برگزاری جشنواره از تیرماه به همت آقای خونوئی آغاز شد و پایشی اتفاق افتاد و نهایتاً داوران در طی دو روز داوری را انجام دادند. ۱۰ کانون و سه مرکز مشارکتی در نهایت به عنوان برگزیده انتخاب شدند که امروز با آنها آشنا می‌شوید. 

حسینی در پایان گفت: امیدوارم سال ۱۴۰۱ بهترین سال سازمان فرهنگی هنری و کانون‌ها و مراکز مشارکتی آن باشد و مطمئناً در کنار هم می‌توانیم تصویر خوبی از بخش عمومی سازمان فرهنگی هنری بسازیم. 

فتحی: شیوع کرونا لطمه‌ای به فعالیت مراکز مشارکتی و کانون‌ها وارد نکرد

رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رییس فرهنگ‌سرای سرو و از داوران ششمین جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی، بیانیه هیئت‌داوران این جشنواره را قرائت کرد.

وی با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر جشنواره عنوان کرد: ششمین جشنواره دستاوردهای کانون‌ها و مراکز مشارکتی در شرایطی شکل گرفت که بیماری کرونا را تجربه کرده بودیم و به نظر می‌رسید لطمه‌های جدی‌ای به فعالیت‌های این مراکز وارد شده باشد. اما هر کدام از این مراکز مشارکتی و کانون‌ها با خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایشان نه تنها فعالیت‌هایشان را متوقف نکرده بودند، چه بسا با برنامه‌ریزی بهتر به دستاوردهای جدی‌تری هم دست یافتند. 

فتحی تصریح کرد: در این جشنواره ۴۹ کانون فرهنگی هنری در هشت گروه موضوعی در کنار ۱۰ مرکز مشارکتی به رقابت با یکدیگر پرداختند. این برنامه در چهارم و پنجم اسفندماه در حضور هیئت‌داوران اجرا شد و در نهایت برگزیدگان انتخاب شدند. 

رییس فرهنگ‌سرای سرو درباره شاخص‌های فعالیت‌های کانون‌ها و مراکز مشارکتی گفت: استفاده از روش‌های علمی و دقیق و به‌روز، برنامه‌ریزی درست همراه با چشم‌انداز دقیق، خلاقیت در برنامه‌ریزی و اجرا، توجه به پرورش نیروی انسانی، تجربه حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، توجه به تولیدات فاخر فرهنگی هنری، توسعه مشارکت‌ها با سایر نهادها، توجه به اقتضائات محیطی به ویژه فعالیت‌های جهادی، تعامل سازنده با فرهنگ‌سراها و... از جمله شاخص‌هایی بود که داوران در کانون‌ها و مراکز مشارکتی مشاهده کردند. 

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم در سال آینده با تشکیل جلسات مشورتی و توانمندسازی کانون‌ها و مراکز مشارکتی، راهبردهای عملیاتی موثرتری به کار گرفته شود و در جشنواره آینده شاهد درخشش بیش از پیش مراکز باشیم. از دست‌اندرکاران برگزاری ششمین دوره جشنواره نیز تشکر می‌کنم.

در پایان مراسم از هانیه جعفری از گروه کانون خانواده، کبری خوانساری از کانون جهاندیدگان، سامانا احمدی از کانون توانا، رعنا نصرزاده از کانون ایران ما، حلیا سلطانی از کانون اخلاق، محمد رشیدی از کانون رسام، معصومه خوانساری از کانون‌های ادبی، احمد خسروی از کانون‌های هنری و شیرین نوشیروان از کانون هنری تقدیر شد.

همچنین از سوده آقا محمدی مدیر مسئول خانه کودک مشارکتی مشکات، فاطمه حیدری مدیر مسئول خانه کودک مشارکتی نمونه و نیوشا باطنی مدیر مسئول خانه فرهنگ مشارکتی آریا در بخش مراکز مشارکتی تقدیر شد.

انتهای پیام

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 18730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =