با دستور دادستان تهران ۷۹ خودروی بازیافت غیرمجاز پسماند توقیف شد

دادستان تهران گفت: با توجه به گزارش‌های شهرداری مبنی بر جمع آوری و حمل غیرمجاز پسماند در سطح پایتخت، طرح جمع آوری، پاکسازی و دستور توقیف خودروهای بازیافت غیرمجاز در مناطق مختلف شهر تهران با پیگیری دادسرا و همکاری نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شهر، علی صالحی دادستان تهران در مورد توقیف خودروهای غیرمجاز بازیافت، بیان کرد: با توجه به افزایش فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند که علاوه بر ایجاد اخلال در مدیریت پسماند، موجب شکل‌گیری انبارهای غیر اصولی و تهدید سلامت شهروندان در برخی از مناطق تهران شده اند؛ دادستانی تهران دستور برخورد با عوامل و توقیف خودروهای بازیافت غیر مجاز را صادر کرده است.

دادستان تهران تصریح کرد: این طرح در راستای حفظ حقوق عامه و مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از فعالیت بازیافت غیرمجاز و تردد خودروهای پسماند در سطح شهر، اجرا می‌شود و طی آن با تمامی عواملی که خارج از چارچوب قانون و به‌صورت غیرمجاز اقدام به جمع‌آوری و بازیافت پسماند می‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد و خودروهای آن‌ها توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلیه، نگهداری، جمع آوری، دفع پسماند و زباله‌های شهری در سطح شهر تهران از وظایف شهرداری تهران می‌باشد و این نهاد طبق قانون موظف به جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در این حوزه است، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهرداری‌ها در خصوص فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری و بازیافت پسماند، به نیروی انتظامی تکلیف شده است جهت حفظ نظم در محل حاضر و ترتیبی اتخاذ شود تا مأموران شهرداری بتوانند به وظایف قانونی خویش در این باره عمل کنند و درصورت مشاهده خودروهای حامل پسماند غیرمجاز نسبت به توقیف آن‌ها اقدام شود.

با دستور دادستان تهران ۷۹ خودروی بازیافت غیرمجاز پسماند توقیف شد

به گفته دادستان تهران در نتیجه اجرای این طرح تاکنون ۷۹ خودرو با ۷۷ هزار و ۶۶۵ کیلوگرم بار غیرمجازپسماند در سطح تهران توقیف شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 18740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =