سال ۱۴۰۱ پیشانی کار مدیریت ششم شهری است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران سال ۱۴۰۱ را پیشانی کار مدیریت شهری ششم دانست و گفت: ما این توقع را از شهرداری داریم که نه تنها برای یک فصل بلکه برای چهار ساله آینده از هم اکنون برنامه داشته باشد و در اجرای ماموریت‌ها پیش‌گام باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، سی و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی برنامه های استقبال از بهار سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران تشکیل شد.

در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت یکپارچه سازی مدیریت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر تهران گفت: همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار و سال نو، شهرداری همه ساله برنامه های مفصلی را در دستور کار داشته است که در سال جدید به دلیل مصادف شدن ایام نوروز با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) ضرورت توجه و برنامه ریزی در اجرای برنامه ها بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از نوروز ماه مبارک رمضان را در پیش روی داریم که در این خصوص نیز شهرداری تهران به ویژه معاونت اجتماعی و فرهنگی می بایست برنامه های گسترده ای را تدارک ببیند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فصل نیایش از ماه رجب شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم در سال جدید با برنامه های ویژه به استقبال قرن پانزدهم برویم.

وی در ادامه با اشاره به طرح های ارائه شده به منظور برگزاری جشنواره های بهاری در شهر تهران خاطر نشان کرد: می بایست کارویژه هایی را برای این نمایشگاه ها تعریف کرد و نمود بیرونی این جشنواره ها در سطح شهر قابل لمس باشد.

معدنی پور با تاکید بر این موضوع که زمان اندکی تا نیمه شعبان و آغاز سال جدید باقی مانده است، از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خواست تا هرچه سریعتر به جمع‌بندی لازم در اجرای برنامه ها دست یابند و پس از آن خود را آماده استقبال از ماه مبارک رمضان کند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ اولین سالی است که مدیریت ششم شهری آن را آغاز می کند، خاطر نشان ساخت: این سال برای مدیریت شهری سالی بسیار مهم و تاثیرگذاری است چرا که عملکرد این سال می تواند پیشانی کار برای ۴ سال آینده باشد. سال ۱۴۰۱ در ذهن مردم می ماند و معیارهایی همچون تمیزی شهر، گل آرایی، رنگ آمیزی، نوآوریها، خلاقیت ها و ... در این موضوع تاثیر مستقیمی دارد.

معدنی پور ضمن تاکید بر ضرورت معرفی مصداقی موارد مورد اشاره در شعار سال از سوی سازمان زیبا سازی بیان داشت: در ابتدای هر سال رهبر معظم انقلاب اسلامی شعاری را معرفی می فرمایند که در این زمینه نیاز است تا مدیریت شهری کاری جدید ارائه کرده و صرفا به اکران شعار نپردازد. در این زمینه ضروری است تا مصادیق معرفی شوند و کار خلاقانه ای شکل بگیرد.

وی در ادامه بر انجام اقدامات تبلیغاتی در مبادی ورودی شهر تهران به منظور معرفی مراکز گردشگری شهر تاکید کرد و گفت: در شهر تهران فضاهای گردشگری بسیاری وجود دارد که از ظرفیت آنها می بایست در ایام نوروز استفاده کرد که در این خصوص اراضی عباس آباد را می توان نام برد که قطب گردشگری به حساب می آید.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد تبلیغاتی "لبخند بسازیم"، شعار "هواتو دارم" و لوگوی "آمد بهار جان ها" که از سوی سازمان زیبا سازی ارائه شده است، خاطر نشان کرد: این شعارها و لوگو هرچه سریع تر اماده و به مناطق و سازمان ها جهت انجام اقدامات مقتضی ابلاغ شود.

وی در پایان بر ضرورت اجرای برنامه های شاد و نوروزی در گرمخانه ها، حضور موثر معاونت اجتماعی در اعزام کاروان های راهیان نور و فرهنگسازی به منظور کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال تاکید کرد. 

گفتنی است در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی اعضای دیگر این کمیسیون به همراه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، رئیس سازمان زیباسازی، مدیرعامل شرکت برج میلاد، رئیس ستاد گردشگری، مدیرکل فرهنگی، مدیرکل خدمات شهری، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 18778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =