تبدیل یک فضای بی‌دفاع شهری دیگر به مکانی تفریحی و عمومی

شهر: طبقه فوقانی تونل ریلی تهران-تبریز نزدیک به ۹ کیلومتر طول دارد که با برنامه ریزی‌های کارشناسانه شهرداری تهران به یک موتور اقتصادی و اجتماعی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران سه شنبه -۱۰ تیر- در آیین «امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن با شهرداری تهران درخصوص بهره برداری مناسب از طبقه فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران»، با تشکر از راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد این تفاهم نامه، بیان کرد: با اجرای این پروژه یکی از بزرگ‌ترین محورهای طراحی‌ بازآفرینی شهری داخل شهر تهران کلید خورده است. پیش از این فضایی بی‌دفاع و رها در مناطق ۱۷ و ۱۸ ایجاد شده بود که با انجام این تفاهم نامه، این فضای بی‌دفاع شهری به فضای تفریحی و عمومی تبدیل خواهد شد.

به گفته شهردار تهران با توافق راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین برگزاری مسابقه بین المللی برای طراحی این فضای شهری، در آینده فضای امن و تفریحی برای خانواده‌ها در این دو منطقه جنوبی شهر تهران ایجاد خواهد شد.

حناچی ضمن اشاره به تلاقی خطوط ریلی با مرز شهرها گفت: یکی از مشکلات راه آهن و شهرداری در شهر تهران، تلاقی محدوده قانونی شهرها با خطوط ریلی و رعایت حریم است که سبب ایجاد نارضایتی عمومی در نقاط پرجمعیت شهر شده است. به امید خدا این مشکل به دست کارساز وزیر راه و شهرسازی حل و رفع خواهد شد.

او در ادامه افزود: طبقه فوقانی تونل ریلی تهران-تبریز نزدیک به ۹ کیلومتر طول دارد که با برنامه ریزی‌های کارشناسانه همکاران شهرداری تهران به یک موتور اقتصادی و اجتماعی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تبدیل خواهد شد.

به گفته شهردار تهران؛ با توافق انجام شده با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، امکان اتصال مناطق جنوبی شهر تهران ۱۷ و ۱۸ به شبکه ریلی فراهم خواهد شد. این موضوع توسط مدیریت شهری تعقیب خواهد شد.

حناچی درباره ثبت جهانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر این اتفاق مهم امسال رخ دهد، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به یک ارزش ملی و جهانی تبدیل خواهد شد. ضمن اینکه تاکنون تنها راه آهن دو کشور سوئیس و اتریش ثبت جهانی شده‌اند که اگر ایران به آن‌ها بپیوندد، اتفاق مهم و تحول جهانی رخ خواهد داد.
شهردار تهران بیان کرد: امید است که این محور بزرگ که جزو یکی از بزرگ‌ترین محورهای طراحی شده خواهد بود به عنوان یک موتور محرک اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی در مناطق جنوبی و محروم ایفا کند و سرنوشت منطقه را تغییر دهد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 1878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =