هر سال یک متر به سرانه فضای سبز مناطق کم‌برخوردار اضافه می‌شود

با حضور مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و شهردار منطقه ۱۷، ۳۵ نهال توسط خانواده‌های شهدا در بوستان بهاران کاشته شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، مراسم کاشت نهال در هفته منابع طبیعی با عنوان «درخت میثاق» پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۷ اسفندماه با حضور علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، مدیران شهری شهرداری منطقه ۱۷، روحانیون منطقه و برخی از خانواده های شهدا در محل مزار شهدای گمنام بوستان بهاران برگزار شد.

در این مراسم مختاری گفت: منطقه ۱۷ یکی از مناطق کم برخوردار است، اما همیشه شاهد خدمات این منطقه بوده ایم. امروز صبح وقتی به این منطقه وارد شدم در طی مسیر، منطقه را زنده دیدم و چهره منطقه تغییر کرده که نشان دهنده خدمات شایسته شهردار منطقه است.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر تهران، قابل قبول است، تصریح کرد: اما متاسفانه این سرانه در مناطق کم برخوردار مثل مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۸ کم است و توزیع عادلانه فضای سبز در این مناطق به علت بافت فشرده مسکونی انجام نشده است.

وی با اشاره به تاکید زاکانی شهردار تهران در این زمینه گفت: شهردار تهران سلام خود را به شهروندان این منطقه به خصوص خانواده های معظم شهدا رساندند و تاکید داشتند در مناطق  کم برخوردار حتما سرانه توزیع فضای سبز عادلانه باشد. به ایشان قول داده ایم بتوانیم هر سال یک متر سرانه فضای سبز در این مناطق کم برخوردار به ویژه منطقه ۱۷ داشته باشیم.

مختاری افزود: امسال اولویت کاری خود را در مناطق کم برخوردار گذاشته ایم. به شهردار منطقه عرض می کنم هر چقدر بتوانید زمین ارزیابی و  تملک کنید ما نسبت به تملک و احداث بوستان عمومی اقدام می کنیم تا سرانه فضای سبز منطقه قابل قبول شود.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه قبل از انقلاب، ۷۵ بوستان در شهر تهران وجود داشته است،تصریح کرد: اولین کلنگ زنی کمربند سبز شهر تهران در منطقه دولت آباد و هاشم آباد در جنوب شرقی تهران به زمین زده شد و امروز حدود ۴۵ هزار هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز را اجرا کرده ایم که دو روز گذشته به دست ریاست محترم جمهوری، هزار و ۲۵۰ هکتار در ۱۰ منطقه شهر تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر مشکل ما در مناطق کم برخوردار و بحث تامین آب فضای سبز است. در سال ۶۵، ۱۰۰ درصد از آب شرب برای تامین آب فضای سبز استفاده می شد که  امروز ۱۰۰ درصد از منابع آب های زیرزمینی استفاده می شود.

مختاری با تاکید بر اینکه بایستی پساب، جایگزین آب های زیرزمینی برای تامین آب فضاهای سبز شود، گفت: در برنامه ای که با وزارت نیرو داشته ایم، مقرر شد تا افق ۱۴۱۰ بتوانیم ۲۱۰ میلیون متر مکعب از پساب ها استفاده کنیم که از فرونشست در محدوده مناطق ۱۸، ۱۹ و دشت ورامین جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مناطق ۱۷، ۱۰ و ۱۱ بافت فشرده مسکونی و سرانه فضای سبز پایینی دارند و یکی از خدماتی که در این مناطق انجام می شود، تامین سرانه فضای سبز است. ما خادم مردم هستیم و ان شالله بتوانیم با کمک شهردار منطقه ۱۷ که از جوانان شایسته هستند، اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: با خدمات شایسته شهردار منطقه ۱۷، چهره منطقه طی همین مدت یک ماه، تغییر کرده که نشاندهنده خدمات شایسته شهردار منطقه است که با لطف پروردگار شاهد تامین سرانه های خدماتی از جمله فضای سبز در این منطقه شهیدپرور باشیم.

افتتاح بوستان ۱۵ هزار متری در بهار ۱۴۰۱

در ادامه مراسم شهردار منطقه ۱۷ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: به برکت حضور ایشان در سالیان سال در مدیریت سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، الحمدالله روز به روز در گسترش فضای سبز و حفظ منابع طبیعی موفق و سربلند بوده اند و حضور ایشان در دارالشهدای تهران با برکت بوده است.

شهردار منطقه ۱۷ اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمایشاتی داشتند که بنده به چند نکته از آنها اشاره می کنم. رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کسی که به کاشت نهال اقدام می کند، بدانند که اقدام دینی و انقلابی انجام می دهد.  نکته بسیار مهم دیگری که ایشان به آن اشاره کردند این بود که کاشت نهال در مرحله اول بسیار مهم است و در مرحله بعدی نگهداشت و نگهداری از آنها مهم است.

شنگی با بیان اینکه بایستی در خصوص نگهداشت فضای سبز فرهنگ سازی شود، گفت: با توجه به برکات این نعمت الهی باید بتوانیم با حفظ و نگهداری خوب و مناسب، این نعمت را برای نسل های آینده نگه داریم تا از این نعمت الهی استفاده کنند.

وی با اشاره به افتتاح بوستان یک و نیم هکتاری در بهار سال آینده در منطقه ۱۷ تصریح کرد: در همین مدت زمانی که مهندس مختاری در منطقه ۱۷ حضور پیدا کردند، درخصوص این بوستان هماهنگی انجام دادند و دستور داده اند ان شالله در ۲ ماه آینده مجموعه یک هکتاری در منطقه ۱۷ به یک بوستان بسیار زیبا تبدیل شود.

شنگی خاطرنشان کرد: ان شالله این بوستان در اردیبهشت یا خرداد سال ۱۴۰۱ با حضور مهندس مختاری و خانواده های شهدا افتتاح خواهد شد. البته مراحل مقدماتی این کار انجام شده و نیازمند دستور ایشان جهت تسریع کار بودیم.

در پایان مراسم ۳۵ نهال از جمله ۱۵ نهال مثمر و ۲۰ نهال غیرمثمر توسط خانواده های معظم شهدا در بوستان بهاران کاشته شد و هر خانواده شهید پلاکی بر تنه نهال کاشته شده، قرار داد.

انتهای پیام/

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 18816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =